رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران از اشتغال 20 میلیون نفر در صنعت تراریخته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – دکتر قره‌یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محصولات تراریخته گفت: سویا ماده اصلی روغن‌های نباتی است که از محصولات تراریخته است که 90 درصد نیاز داخل کشور از خارج وارد می‌شود و همه تأییدیه‌های سازمان غذا و دارو را گرفته و تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد بیماری در اثر مصرف این مواد گزارش نشده است. وی ادامه داد: 50 درصد ذرت‌های دنیا …

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران از اشتغال 20 میلیون نفر در صنعت تراریخته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – دکتر قره‌یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محصولات تراریخته گفت: سویا ماده اصلی روغن‌های نباتی است که از محصولات تراریخته است که 90 درصد نیاز داخل کشور از خارج وارد می‌شود و همه تأییدیه‌های سازمان غذا و دارو را گرفته و تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد بیماری در اثر مصرف این مواد گزارش نشده است.


وی ادامه داد: 50 درصد ذرت‌های دنیا تراریخته است و به ندرت در بازار مواد ارگانیک پیدا می‌شود به طوری که خوراک دام،‌ کنجاله ذرت، کنجاله سویا همگی امروزه به صورت تراریخته و بدون سموم کشاورزی تولید می‌شود.


رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران ادامه داد: مواد تراریخته به دلیل به کار نرفتن سموم حشره‌کش نسبت به مواد ارگانیک سالم تر هستند و این روش تولید سود فراوانی را برای کشاورز و کشور تولیدکننده ایجاد می‌کند.


وی عنوان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد در مواد ارگانیک سموم خطرناک و سرطان‌زا بکار رفته است که برای بدن بسیار ضرر دارد و امروزه دانشمندان علم تغذیه متوجه شدند که خطراتی از جانب سبزیجات، ذرت و شیر ارگانیک متوجه انسان است.


قره‌یاضی ادامه داد: آزمایش‌های مختلفی بر روی مواد تراریخته به وسیله سازمان غذا و دارو صورت گرفته است و تا به امروز گزارشی مبنی بر آلوده بودن و غیربهداشتی بودن مواد تراریخته به وزارت بهداشت ارسال نشده است. دکتر قره یاضی افزود در سال 2013 در کشور آمریکا 128 هزار نفر در اثر مصرف مواد ارگانیک بستری شده‌اند که از این تعداد متأسفانه 3 هزار نفر فوت می‌کنند و هیچ کدام از این افراد به خاطر مصرف محصولات تراریخته در بیمارستان بستری نشده بودند.


وی با بیان اینکه 500 گروه تحقیقاتی ظرف مدت 25 سال با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون دلار بر روی محصولات تراریخته تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند، ‌افزود: همه کشورهای دنیا مصرف‌کننده مواد تراریخته هستند اما 200 کشور این مواد را تولید، مصرف و به فروش می‌رسانند.


قره‌یاضی یادآور شد: اتحادیه اروپا بزرگترین مصرف‌کننده محصولات تراریخته است و سالیانه 33 تن سویای تراریخته وارد قاره سبز می‌شود.


وی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا بیشترین مجوز مصرف مواد تراریخته را دارد و 47 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی این کشور اختصاص به کشت و تولید این مواد جدید با راندمان بالا دارد.


رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران در پایان تصریح کرد : 20 میلیون نفر هم اکنون در جهان مشغول به کار هستند و کشورهای هندوستان و  پاکستان با تولید پنبه تراریخته به صادرکننده‌ای بزرگ برای این محصول تبدیل شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان




ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.