استقلال ایران در گرو تامین امنیت غذایی است.

مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور دکتر غلامحسین طهماسبی، قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد. دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی طی سخنانی در این مراسم ضمن پاسداشت یاد شهدای انقلاب به نقش مهم انقلاب اسلامی ایران در حضور پررنگ تر زنان در جامعه اشاره کرد و گفت شخصیت کاریزماتیک بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) منجر به نقش آفرینی پایدار زنان در عرصه های …

قائم مقام سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی:

استقلال ایران در گرو تامین امنیت غذایی است.

مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور دکتر غلامحسین طهماسبی، قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد.

دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی طی سخنانی در این مراسم ضمن پاسداشت یاد شهدای انقلاب به نقش مهم انقلاب اسلامی ایران در حضور پررنگ تر زنان در جامعه اشاره کرد و گفت شخصیت کاریزماتیک بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) منجر به نقش آفرینی پایدار زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی شد.

دکتر خوش خلق سیما خاطر نشان کرد ایام دهه فجر فرصت مغتنمی است تا با توجه دوباره به اهداف و آرمان ها برای دستیابی به آن ها تلاش کنیم. وی افزود پژوهشکده بیوتکنولوژی هم با توجه به جایگاهی که برای ایران 1404 در نظر گرفته شده است در حال از میان بردن فاصله های موجود است. رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بیان کرد بی تردید شرایط پسا برجام با رفع تدریجی تحریم های ظالمانه منجر به گشایش اقتصادی خواهد و به موازات آن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر غلامحسین طهماسبی، قائم مقام سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: استقلال همواره به عنوان یکی از اصول سه گانه انقلاب اسلامی ایران مطرح شده است و این مهم تنها با دستیابی به استقلال اقتصادی و به ویژه تامین امنیت غذایی میسر می شود. دکتر طهماسبی ادامه داد استفاده از فناوری های نوین ضمن رعایت چهارچوب های تعریف شده میتواند مسیر دستیابی به استقلال و امنیت غذایی را کوتاهتر کند.

قائم مقام سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی همچنین از مدیریت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برای تلاش در زمینه تنویر افکار عمومی تشکر کرد. وی ادامه داد سیاست های سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی هم در جهت غلبه بر محدودیت ها و بهره گیری از تمام امکانات موجود برای کمک به تسهیل فعالیت پژوهشگران است.

در این مراسم که در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در کرج برگزارشد از وب سایت کلکسیون ذخایر میکروبی صنعتی کشاورزی و مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی نیز رو نمایی شد.  مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی با 360 هسته، 3 ترابایت رم ، 50 ترابایت فضای ذخیره فیزیکی یک مرکز منحصر به فرد آنالیز داده های حجمی در حوزه بیوتکنولوژی در ایران است. کاهش هزینه های نرم افزاری و سخت افزاری بر پایه سیستم محاسباتی ابری و کمک به شناسایی ژن ها از جمله ارزش های اقتصادی مرکز بیوانفورماتیک کشاورزی است.

در پایان مراسم دکتر خوش خلق سیما ضمن تقدیر از پژوهشگران این پژوهشکده بالنده نوید انتشار کتاب دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در آینده نزدیک را داد.




ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.