برگزاری اولین همایش ملی دانشگاه سبز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

تهیه و تنظیم:فرحناز رضا پور – راه‌اندازی دانشگاه سبز در واقع به مفهوم پیاده‌سازی مدیریت سبز در یک دانشگاه است. آن را می‌توان به معنای هدایت بهینه سطوح مختلف دانشگاه به منظور دستیابی به راهكارهاي مختلف طراحي و كاربرد مدل بهينه تولید و مصرف آب و انرژي ، بهبود فضاهای آموزشی و اداری با هدف کاهش مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و کاهش هزينه‌ها و با رویکرد حفاظت از محیط زیست دانست .به منظور استقرار چنین سیستمی در سطح دانشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها، نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی و … به منظور فرهنگ‌سازی و اشاعه و ارتقا فرهنگ مدیریت سبز و حفاظت از محیط زیست دارای اهمیت است.

با این هدف و به منظور تبیین سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی در خصوص اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها اولین همایش ملی دانشگاه سبز با …


برگزاری اولین همایش ملی دانشگاه سبز

در دانشگاه خلیج فارس بوشهر


راه‌اندازی دانشگاه سبز در واقع به مفهوم پیاده‌سازی مدیریت سبز در یک دانشگاه است. آن را می‌توان به معنای هدایت بهینه سطوح مختلف دانشگاه به منظور دستیابی به راهكارهاي مختلف طراحي و كاربرد مدل بهينه تولید و مصرف آب و انرژي ، بهبود فضاهای آموزشی و اداری با هدف کاهش مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و کاهش هزينه‌ها و با رویکرد حفاظت از محیط زیست دانست .به منظور استقرار چنین سیستمی در سطح دانشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها، نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی و … به منظور فرهنگ‌سازی و اشاعه و ارتقا فرهنگ مدیریت سبز و حفاظت از محیط زیست دارای اهمیت است.

با این هدف و به منظور تبیین سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی در خصوص اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها اولین همایش ملی دانشگاه سبز با همکاری مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کشور و دانشگاه خلیج فارس و با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، استانداری بوشهر، سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مرکز پژوهشی نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس و با  10 محور برنامه‌ریزی و ساختار؛ تجربیات داخلی و بین‌المللی؛ بهینه‌سازی مصرف انرژی؛ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر؛ مدیریت مصرف آب و پساب؛ حفظ محیط زیست؛ معماری؛ فرهنگسازی و آموزش؛ مدیریت پسماند؛ و حمل و نقل در ارتباط با دانشگاه سبز  4 و 5 اسفند در دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.

در این همایش پنل‌های تخصصی با موضاعات مدیریت آب و پساب، بهینه‌سازی مصرف انرژی، معماری و برنامه‌ریزی کالبدی، انرژی تجدیدپذیر و حفظ محیط زیست با هدف ارائه و تبادل تجربیات دانشگاه‌ها در طی دو روز برگزار خواهد شد. همچنین در انتهای این همایش یک کارگاه آموزشی با عنوان روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های آموزشی برگزار می‌شود.

اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تحقق دانشگاه‌های سبز و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های آگاهی‌بخش در این زمینه در حالی که بنظر می‌رسد متولی اصلی و پیشرو در چنین اموری باید سازمان حفاظت محیط زیست کشور باشد موجب تقدیر است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.