بیوتکنولوژی نخستین فناوری در حال توسعه در بخش خصوصی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان افتخار ملی ایرانیان نام برد و گفت: بیوتکنولوژی با 259 طرح ارائه شده و 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب به عنوان نخستین فناوری در حال توسعه بخش خصوصی کشورمان است.

بهزاد سلطانی در روز پایانی پانزدهمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، گفت: خدمات این صندوق در راستای تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری‌سازی نوآوری و کاربردی کردن دانش از طریق کمک‌های مالی و پشتیبانی است…

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد:

بیوتکنولوژی نخستین فناوری در حال توسعه در بخش خصوصی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان افتخار ملی ایرانیان نام برد و گفت: بیوتکنولوژی با 259 طرح ارائه شده و 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب به عنوان نخستین فناوری در حال توسعه بخش خصوصی کشورمان است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، بهزاد سلطانی در روز پایانی پانزدهمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، گفت: خدمات این صندوق در راستای تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری‌سازی نوآوری و کاربردی کردن دانش از طریق کمک‌های مالی و پشتیبانی است.

وی ادامه داد: بیش از 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب برای وام، خرید دفاتر کاری و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده‌ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با اعلام اینکه 14 هزار و 770 میلیارد ریال مصوبه برای پرداخت داریم، افزود: این مبالغ متناسب با جذب شرکت‌های دانش‌بنیان محلی پرداخت خواهد شد.

وی بیان داشت: تا پایان امسال تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور از 14 به 25 شرکت افزایش می‌یابد و صندوق نوآوری از طریق این صندوق‌ها خدمات‌رسانی استان‌ها را گسترش می‌دهند.

سلطانی یادآور شد: از طریق این صندوق‌ها در مرحله اول به میزان سرمایه هر شرکت اعتبار به آنان پرداخت می‌شود و این رقم تا 4 برابر قابل افزایش است.

به گفته وی، نظارت دقیق بر طرح‌ها، پرداخت اعتبارات به صورت مرحله‌ای براساس میزان پیشرفت، جلوگیری از انحراف در اجرای طرح‌ها، حمایت نکردن از طرح‌هایی که ارزش بازاریابی ندارند، بررسی مستمر تیم فنی، بررسی مدیریتی و مالی طرح‌ها، اعتبارسنجی بانکی برای هر طرح از مهمترین اقدامات پذیرش و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تا دو سال آینده شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردهای خود را از طریق عرصه‌های مختلف ارائه خواهند کرد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی عهده دار ارائه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان غیردولتی است و بیش از سه هزار طرح ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان را مصوب کرده است.

سلطانی گفت: طرح‌های فناوری زیستی، الکترونیک و کنترل، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید و فناوری اطلاعات و ارتباطات چهار طرح برتر شرکت‌های دانش‌بنیان است که از طریق صندوق حمایت می‌شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفائی کشور اظهار کرد: طرح‌هایی همانند هوافضا، نانو، انرژی‌های نو هم در مراتب بعدی حمایتی صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارند.

وی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با حمایت از طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد حرکت مثبت این فعالان علمی در ارائه خدمات مهم هستیم و هر قدر سرعت پیشرفت این شرکت‌های اقتصادی افزایش یابد به همان اندازه می‌بایست به اقتصاد دانش‌بنیان کشور امیدوارتر شد.

سلطانی از بیوتکنولوژی با 259 طرح ارائه شده مصوب به عنوان نخستین فناوری در حال توسعه بخش خصوصی کشورمان نام برد که با 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است.

وی از الکترونیک و کنترل با 282 طرح و یک هزار و 440 میلیارد ریال اعتبار به عنوان بخش دیگری از مهم‌ترین طرح‌های دانش‌بنیان یاد کرد و گفت: تجهیزات پیشرفته ساخت تولیدی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، داروهای پیشرفته، محصولات و مواد پیشرفته نفت، گاز و پتروشیمی هم در مراتب بعدی قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.