مرزهای بین علوم را برداشته‌ایم

حسین بهاروند رئیس پژوهشگاه رویان با اعلام تولید موش و گورخرماهی تراریخته گفت: علم مانند آب روان است و دنیا نیز در حال حرکت است و ما نیز باید همراه آن حرکت کنیم تا عقب نمانیم.

رئیس پژوهشگاه رویان چهارشنبه در حاشیه اولین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی استان بوشهر افزود: این پژوهشگاه مرزهای بین علوم را برداشته و درآن زیست شناسان، مهندسان و پزشکان برای افزایش سلامت جامعه فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: دیدگاهی که همه این گروه ها نسبت به علم دارند، تقسیم بندی علوم را به علوم پایه و کاربردی یک اشتباه می دانند و معتقدیم تنها یک چیز وجود دارد و آن علم است. با داشتن علم می توان به کاربرد آن دست پیدا کرد..

رئیس پژوهشگاه رویان با اعلام تولید گورخرماهی تراریخته تأکید کرد:

مرزهای بین علوم را برداشته‌ایم

حسین بهاروند رئیس پژوهشگاه رویان با اعلام تولید موش و گورخرماهی تراریخته گفت: علم مانند آب روان است و دنیا نیز در حال حرکت است و ما نیز باید همراه آن حرکت کنیم تا عقب نمانیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از ایرنا، رئیس پژوهشگاه رویان چهارشنبه در حاشیه اولین مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی استان بوشهر افزود: این پژوهشگاه مرزهای بین علوم را برداشته و درآن زیست شناسان، مهندسان و پزشکان برای افزایش سلامت جامعه فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: دیدگاهی که همه این گروه ها نسبت به علم دارند، تقسیم بندی علوم را به علوم پایه و کاربردی یک اشتباه می دانند و معتقدیم تنها یک چیز وجود دارد و آن علم است. با داشتن علم می توان به کاربرد آن دست پیدا کرد و در این ارتباط روی تولید، ترجمان و کاربرد علم تمرکز کرده ایم.

وی گفت: در این زمینه پژوهشکده های سلول های بنیادی، علوم تولید مثل و زیست فناوری در این مرکز کارشان تولید، ترجمان و کاربردی کردن علم است.

وی گفت: این مرکز بتازگی با جداسازی سلول‌های بنیادی از بیضه انسان در حال کار روی آن در محیط آزمایشگاهی برای درمان ناباروری است. این احتمال وجود دارد که روزی این سلول ها بتوانند در درمان ناباروری در انسان مورد استفاده قرار گیرند.

بهاروند یادآورشد: هم اکنون در پژوهشکده سلول های بنیادی این مرکز در زمینه های مختلف از جمله سلول های قلبی، عصبی، کبدی و دیگر موارد و حیوانات تراریخته تولید می شود.

بهاروند افزود: هم اکنون سه پژوهشگاه سلول های بنیادی در کشور فعالیت دارند که 2 مرکز در تهران و یک مرکز در اصفهان مشغول به کار هستند و با توجه به شیوع برخی سرطان ها مانند گوارش در منطقه شمال کشور در صدد راه اندازی یک مرکز سلول های بنیادی در آن قسمت کشور هستیم .

وی افزود: به همه دانشجویان، استادان، محققان توصیه می کنم که با این علم آشنا شده و با آگاهی وارد این عرصه شوند.

بهاروند ادامه داد: انتظار می رود در کنار حمایت های مسئولان خیران و سرمایه گذاران نیز وارد فعالیت دراین عرصه شوند و پرورش دادن یک پژوهش گر نیز خیرات خاص خودش دارد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.