بسته‌های کارآفرینی زیست‌فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری تربیت دانش‌آموز فناور را از از اولویت‌های این ستاد دانست و گفت: پژوهش‌سراهای زیست فناوری محل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین در حوزه زیست فناوری است.

مصطفی قانعی در بازدید از بخش‌های مختلف اولین موسسه تخصصی علوم و فناوری‌های زیستی دانش‌آموزی صدرای مهر، افزود: حوزه دانش آموزی زیست فناوری یک حوزه مهم و استراتژیک است و باید از توانمندی‌ها و دارایی‌های موجود برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در این حوزه استفاده کنیم…

بسته‌های کارآفرینی زیست‌فناوری در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری تربیت دانش‌آموز فناور را از از اولویت‌های این ستاد دانست و گفت: پژوهش‌سراهای زیست فناوری محل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و کارآفرین در حوزه زیست فناوری است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در بازدید از بخش‌های مختلف اولین موسسه تخصصی علوم و فناوری‌های زیستی دانش‌آموزی صدرای مهر، افزود: حوزه دانش آموزی زیست فناوری یک حوزه مهم و استراتژیک است و باید از توانمندی‌ها و دارایی‌های موجود برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در این حوزه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این توانمندی سه استراتژی وجود دارد، اظهار کرد: ایجاد پژوهش‌سراها در کنار ساخت هر مدرسه از سوی خیران مدرسه ساز، ایجاد فضایی برای انجام پژوهش‌های زیست فناوری پژوهش‌سراها و اختصاص مبالغی به صندوق توسعه زیست فناوری و اختصاص سود آن برای تجهیز و ساخت پژوهش‌سراها از جمله استراتژی‌هایی است که می‌توان از طریق آن از توانمندی‌های دانش آموزی استفاده شود.

قانعی، تاکید کرد: در این راستا خیرین مدرسه ساز می‌توانند ستاد توسعه زیست فناوری را در ایجاد پژوهش‌سراهای زیست فناوری کمک کرده و خیرین مدرسه ساز را برای ساخت پژوهش‌سراها در استان‌های مختلف ترغیب کنند؛ زیرا حوزه زیست فناوری دانش آموزی یک حوزه اشتغال‌زا و کارآفرین است.

وی خاطر نشان کرد: طراحی بسته کارآفرینی در ستاد توسعه زیست فناوری ضروری است و با توجه به اینکه پژوهش‌سراهای زیست فناوری محل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه زیست فناوری هستند می‌توانیم این بسته کارآفرینی را در همین پژوهش‌سراها طراحی کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، خیرین مدرسه ساز را مهمترین رکن برای ایجاد پژوهش‌سراها معرفی کرد و ادامه داد: اگر از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای ایجاد پژوهش‌سراها استفاده کنیم می‌توانیم امیدوار شویم که در تمام شهرها و استان‌ها چنین فضایی ایجاد خواهد شد و کارآفرینی نیز در حوزه ثروت آفرین زیست فناوری محقق شود.

در ادامه این نشست، امیر نعمت بنی‌آدم رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز گفت: رشته زیست فناوری یک رشته به روز و با اهمیتی است و باید این اهمیت و کارآفرین بودن رشته زیست فناوری برای خیرین بازگو شود تا آنها به سرمایه گذاری در این کار تشویق و ترغیب شوند.

وی افزود: از اردیبهشت ماه سال آینده جلسات استانی مجمع خیرین مدرسه‌ساز آغاز می‌شود که می‌توانیم نماینده‌ای از ستاد را در این جلسات داشته باشیم تا در خصوص اهمیت زیست فناوری و تاثیر این حوزه مهم در اشتغالزایی و ثروت آفرینی صحبت شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.