محصولات تراریخته بیست سال است به کشور وارد و مصرف می‌شوند

نظر به تاکیدات مسوولین محترم نظام به خصوص مقام معظم رهبری بر نقش علم و فناوری در توسعه صنعت علمی کشور با فاطمه فرشاد مدیر عامل شرکت زیست فناوران پردیس به گفت‌وگو پرداختیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مردم سالاری مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناوران پردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار به معرفی حیطه کاری خود پرداخت و گفت: در زمینه زیست فناوری و نانو فناوری مشغول به فعالیت هستیم چرا که بیوتکنولوژی در ایران یک تکنولوژی جدید است و باید با آگاهی در دسترس مردم قرار گیرد. وی افزود: نشست‌هایی را در طول سال با مخاطب‌های متفاوت از سوی ستاد توسعه زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و در همایش امروز که با همکاری پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امیرکبیر برگزار شد مخاطبین …


محصولات تراریخته بیست سال است به کشور وارد و مصرف می‌شوند

نظر به تاکیدات مسوولین محترم نظام به خصوص مقام معظم رهبری بر نقش علم و فناوری در توسعه صنعت علمی کشور با فاطمه فرشاد مدیر عامل شرکت زیست فناوران پردیس به گفت‌وگو پرداختیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مردم سالاری مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناوران پردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار به معرفی حیطه کاری خود پرداخت و گفت: در زمینه زیست فناوری و نانو فناوری مشغول به فعالیت هستیم چرا که بیوتکنولوژی در ایران یک تکنولوژی جدید است و باید با آگاهی در دسترس مردم قرار گیرد. وی افزود: نشست‌هایی را در طول سال با مخاطب‌های متفاوت از سوی ستاد توسعه زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و در همایش امروز که با همکاری پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امیرکبیر برگزار شد مخاطبین ما رابطین پژوهش‌سراهای شهر تهران و دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستان بودند. فاطمه فرشاد ادامه داد: این نشست‌ها برای اطلاع رسانی مخاطبان که محصولات تراریخته و مهندسی ژنتیک چیست و در چه سطحی در کشور در حال انجام است و اینکه آیا این محصولات مفید هستند یا مضر و معرفی اینکه چه پروژه‌های موفقی تاکنون در ایران و جهان انجام شده و می‌شود، برگزار می‌کنیم. وی با توضیح در مورد همایش و جشنواره‌ای که برگزار می‌شود گفت: جشنواره امروز درباره محیط زیست بود و دانش‌آموزان اطلاعات مفیدی درباره ژنتیک و مهندسی ژنتیک داشتند که از راهکارهای زیست فناوری در کاهش آلودگی آبهای زیرزمینی و همچنین کنترل ریزگردها ماکتهایی را درست کرده بودند و تحقیقاتی انجام داده بودند که برای مخاطبان توضیح می‌دادند. همچنین در نشست تخصصی «نقش بیوتکنولوژی در اصلاح سبک زندگی» که با همت شرکت زیست فناوران پردیس برگزار شد هم اساتید بزرگواری از انجمن‌های علمی کشور از جمله انجمن بیوتکنولوژی ایران، انجمن ایمنی زیستی و دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در مورد موضوعات مختلف توضیحاتی ارائه دادند. وی در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان یک کارآفرین و جوان خلاق چه شد که به این فناوری دانش‌بنیان مراجعه کردید نیز گفت: بنده به دلیل رشته تحصیلی خود که بیوتکنولوژی است و به صورت تخصصی در زمینه اصلاح و بهبود محصولات کشاورزی به ویژه برنج کار می‌کنم به این راه آمدم. بیوتکنولوژی در ایران یک تکنولوژی جدید است و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات محیط زیستی، کشاورزی و صنعت باشد و ما این مشکلات را می‌بینیم و می‌دانیم که کشورهای پیشرفته برای مقابله با آنها چه می‌کنند و ما هم می‌توانیم مشابه و حتی بهتر از آنها را در کشور خودمان انجام دهیم و این کار را شروع کردیم و امیدواریم با یاری خداوند و مسوولین نظام تضمینی برای امنیت غذایی، سلامت مردم و محیط زیست باشیم. وی به سابقه محصولات تراریخته نیز اشاره کرد و گفت: محصولات تراریخته بیست سال است که وارد و مصرف می‌شوند و ما به سلامت این محصولات واقف هستیم. وی هدف از برگزاری این نشست را اطلاع‌رسانی صحیح به مردم برای آشنایی با زیست فناوری و محصولات تراریخته بیان کرد تا جلوی عوام‌فریبی و تبلیغات منفی علیه این محصولات گرفته شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناوران پردیس در خاتمه گفت: هم اکنون در کشور محصولات تراریخته کاملا درست در بین مردم معرفی نشده است امید است با برگزاری چنین نشست‌هایی که برای مخاطبین و قشرهای مختلف جامعه برگزار می‌شود در سالهای آینده همه مردم با زیست فناوری و محصولات تراریخته آشنا شوند و بدانند که تولید و مصرف آنها بر طبق پروتکل ملی و بین‌المللی ایمنی زیستی و نظارت سازمان‌های مرتبط هیچ آثار سویی ندارد.

منبع: مردم سالاری


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.