مدعیان دروغین مبارزه با بیوتروریسم مصداق عینی تروریسم در کشور هستند

دکتر بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، در نشست تخصصی نقش بیوتکنولوژی در اصلاح سبک زندگی که به همت ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت زیست فناوران پردیس برگزار شد گفت: هدف اصلی تروریسم ایجاد وحشت است. وی اظهار داشت بیوتروریسم استفاده از عوامل زیستی برای ایجاد هراس است و کسی که مردم را از غذای خودشان میترساند هم نوعی عامل ترور در جامعه است. دکتر قره یاضی ادامه داد تروریسم مکتب ایجاد وحشت است و هرکس وحشت آفرینی کند تروریست است و برای حفاظت از جامعه باید جلوی فعالیت تروریست گرفته شود. دکتر قره یاضی افزود تروریسم و بیوتروریسم …


رئیس انجمن ایمنی زیستی:

مدعیان دروغین مبارزه با بیوتروریسم مصداق عینی تروریسم در کشور هستند

دکتر بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران، در نشست تخصصی نقش بیوتکنولوژی در اصلاح سبک زندگی که به همت ستاد توسعه زیست فناوری و شرکت زیست فناوران پردیس برگزار شد گفت: هدف اصلی تروریسم ایجاد وحشت است. وی اظهار داشت بیوتروریسم استفاده از عوامل زیستی برای ایجاد هراس است و کسی که مردم را از غذای خودشان میترساند هم نوعی عامل ترور در جامعه است. دکتر قره یاضی ادامه داد تروریسم مکتب ایجاد وحشت است و هرکس وحشت آفرینی کند تروریست است و برای حفاظت از جامعه باید جلوی فعالیت تروریست گرفته شود. دکتر قره یاضی افزود تروریسم و بیوتروریسم هر دو بر گرده ناآگاهی افراد سوار هستند و برخی مانند تروریست های داعش معتقدند که پیروزی در سایه ایجاد وحشت محقق می شود. و گفت افرادی که اطلاعات غلط در برخی بنگاه های دروغ پراکنی منتشر میکنند فقط در پی ترساندن مردم از یک فناوری مفید هستند. چون منافع آنها در پی دستیابی کشور به این فناوری به خطر می افتد.

رئیس انجمن ایمنی زیستی افزود محافلی که تحت عنوان آنتی بیوتروریسم تشکیل شده و به فعالیت می پردازند در واقع مصداق عینی تروریسم هستند و آن ها که امروز ادعای مبارزه با بیوتروریسم را دارند خودشان از مجرب ترین تروریست ها در کشور هستند. وی تاکید کرد هدف آن ها ایجاد عدم امنیت روانی است و حتی ممکن است در آستانه انتخابات با هدف تلقین عدم امنیت در کشور باعث کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشورشان شوند.

دکتر قره یاضی گفت چنین جریان هایی هر روز یک ادعای تازه برای ایجاد ترس در میان مردم مطرح میکنند. وی نسبت دادن گاو آبی بلژیکی به محصولات تراریخته را نمونه ای از این دروغ پراکنی ها برشمرد و گفت این گاو در نتیجه یک جهش طبیعی به دست آمده است و اصلا تراریخته نیست در حالی که برخی رسانه ها به غلط و برای ایجاد ترس ادعا می کنند این گاو تراریخته است. ادعای مضر بودن محصولات تراریخته، زیانبار بودن روغن پالم و استفاده از هورمون در پرورش مرغ از جمله این ادعاهای نادرست است که با هدف ترساندن مردم مطرح می شود. دکتر قره یاضی با دعوت از عموم مردم برای دفاع از حقشان تاکید کرد رسانه ها و در راس آن ها صدا و سیما حق ندارند اطلاعات غلط و بی اساس را در جامعه منتشر کنند.

رئیس کارگروه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری بیان کرد امروز افرادی در پی مقابله با دستیابی به فناوری مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در کشور هستند که خود بانی واردات این محصولات به کشور در زمان مدیریتشان در دولت محمود احمدی نژاد بوده اند.

این متخصص ژنتیک گیاهی اظهار داشت هرچه طبیعی باشد الزاما خوب نیست. بشر در طی هزاران سال گیاهان را اصلاح کرده و به شکل خوراکی در آورده است. مثلا ذرت و گندم و هویج از جمله گیاهانی هستند که طی هزاران سال اصلاح شده و به شکل امروزی در آمده اند. وی افزود فناوری را به سخره نگیرید. اگر بگوییم که هر چیزی به صورت طبیعی خوب است به معنی رد دستاوردهای فناوری در طی هزاران سال تمدن بشری است. وی ادامه داد پیدا کردن غذای طبیعی تقریبا محال است چون این محصولات اصلاح شده اند تا امروز به شکل خوراکی و قابل استفاده برای بشر در آمده اند. مثلا سیب زمینی های اصلاح شده فاقد سم سولانین هستند. وی افزود افرادی که ادعا میکنند که همه چیز به شکل طبیعی بهتر است با هدف ایجاد هراس نسبت به فناوری چنین ادعایی را مطرح میکنند.

دکتر قره یاضی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد آسیبی که مدعیان امروز آنتی بیوتروریسم و اصلاح سبک زندگی به کشور وارد کرده اند قطعا بیش از آسیبی است که تروریست های خارجی و منافقین به ایران و امنیت روانی مردم ایران وارد کردند.

رئیس انجمن ایمنی زیستی با گلایه از عوامفریبی عده ای سودجو گفت عملکرد محصولات اصلاح نشده در حدی نیست که برای تامین غذای جهان کافی باشد و لازم است برای دستیابی به امنیت غذایی از فناوری های روز استفاده کنیم. وی گفت ما در حال حاضر از محصولات تراریخته استفاده می کنیم. روغن های نباتی که استفاده می کنیم همه تراریخته هستند و به همین دلیل مانند روغن های کنجد به اصطلاح کلد پرس بی کیفیت نیستند.

رئیس انجمن ایمنی زیستی خواستار نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تولید روغن های کنجد در عطاری ها شد و گفت احتمال آلودگی روغن های کنجد به آفلاتوکسین زیاد است چون کنجد یک محصول وارداتی است که نظارتی روی تهیه روغن از آن در عطاری ها آن نیست. وی گفت مشتری های این محصولات افرادی هستند که از دستادوردهای بشری و فناوری ترسانده شده اند.

دکتر قره یاضی در پایان اظهار داشت اجتناب از فناوری به سخره گرفتن دستاوردهای دانش بشر است که طی هزاران سال به دست آمده است. اما ما اجتناب از فناوری نداریم و تراریخته به دلیل فوایدی که دارد انتخاب اول ما است چون استفاده از فناوری مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته به معنی کاهش مصرف سم، حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان است.



ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.