حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از پایان نامه های دکتری

مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: از پایان نامه‌های دکتری زیست فناوری و پژوهش‌های کاربردی در این حوزه حمایت مالی و کاری می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دکتر بهزاد قره یاضی مدیر گروه پژوهشی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی اظهار کرد: از پایان نامه‌های دکتری زیست فناوری و پژوهش‌های کاربردی در این حوزه حمایت مالی و کاری می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین مونوگراف علمی و برگزاری ۱۴ هم اندیشی تخصصی زیست فناوری نیز از دیگر اقدامات قابل ذکر است.

قره‌یاضی تاکید کرد: حمایت از پایان نامه‌های دکتری را نیز در سال گذشته پیگیری کردیم که از ۲۲۴ پایان نامه ارسال شده ۸۸ مورد پذیرفته و مورد حمایت قرار گرفت که بالاترین آمار پایان نامه‌های حمایت شده مربوط به حوزه کشاورزی و پس از آن محیط زیست و پزشکی بود.

وی عنوان کرد:در سال ۹۵، ۱۳۵ مقاله به گروه ارسال شد که ۴۷ مقاله مورد تایید قرار گرفت و در کل ۱۲۰ میلیون تومان حمایت مادی از مقالات زیست فناوری صورت گرفت.

وی گفت: ایجاد زمینه اشتغالزایی مناسب برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های زیست فناوری، استفاده از توانمندی بخش خصوصی در حوزه زیست فناوری، مدنظر قرار گرفتن موضوع زیست فناوری در کتب درسی از جمله پیشنهادات اعضای این ستاد است.

قره یاضی یادآور شد: در حوزه حمایت از ثبت اختراعات بین المللی از شرکت‌های کارگزاری که در فرآیند ثبت اختراع بین المللی تجربه داشته و به مخترعین در این فرایند کمک کنند حمایت می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.