چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران برگزار می شود

چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری ایران ۲۷ تا ۲۹ شهریورماه در تهران با شعار «زیست‌فناوری مسیری نوین در راستای تولید و اشتغال دانش‌بنیان» در مصلای امام خمینی برپا می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران در شهریورماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی به‌منظور فراهم کردن فضای تبادل اطلاعات و تکنولوژی، ایجاد روحیه رقابت سالم و توسعه‌گرا میان فعالان حوزه زیست‌فناوری کشور، هدایت فعالیت‌ها به سوی اولویت‌های کشور و همچنین ترویج عمومی علم و تکنولوژی زیست‌فناوری از طریق ایجاد آشنایی جامعه با محصولات و کاربردهای آن‌ها در زندگی روزمره، از سال ۱۳۸۹ اقدام به برگزاری “نمایشگاه زیست‌فناوری ایران” به‌صورت هر دو سال یک‌بار کرده‌ است.

این رویداد علاوه بر شناسایی، معرفی و تشویق فعالان این فناوری راهبردی، بستری جهت تبادل فناوری و هم‌افزایی سازندگان با یکدیگر، بازار سازی، تقویت تعاملات بین‌المللی، زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ورود به بازارهای جهانی به‌ویژه در منطقه و کشورهای اسلامی ‌را فراهم می‌کند.

از جمله اهداف این نمایشگاه می توان به نمایش دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری‌سازی فناوری و نوآوری؛ فراهم آوردن محیط مناسب جهت آشنایی و تفاهم میان عرضه‌کنندگان فناوری و نهادهای استفاده‌کننده از فناوری؛ تسهیل ایجاد ارتباط، تبادل‌نظر و همکاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری مرتبط با زیست‌فناوری کشور؛ ترویج و اطلاع‌رسانی تکنولوژی‌های حوزه زیست‌فناوری در جامعه و آشنایی عموم با توانمندی‌های کشور در این حوزه و جلب همکاری سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان عرصه تجاری‌سازی اشاره کرد.

همچنین ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نخبگان این حوزه؛ تسهیل و بسترسازی فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و فناوری و محصولات دانش‌بنیان کشور؛ ایجاد امکان تعامل میان بنگاه‌های داخلی و خارجی در حوزه بیوتکنولوژی از طریق تقویت بازاریابی و فروش محصولات در بلند مدت (B۲B.) و شناسایی فعالان این حوزه و جمع‌آوری و بروز رسانی اطلاعات موجود از دیگر اهداف تعیین شده برای برگزاری چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران عنوان شده است.

در این نمایشگاه، حدود ۳۰۰ غرفه برای شرکت‌های خصوصی داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خارجی، سازمانهای دولتی و افراد متقاضی فعال در زمینه زیست‌فناوری پیش‌بینی‌شده است و با توجه به اهمیت تقویت B۲B در این نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۳۰ درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از شرکت‌های خارجی خواهند بود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.