به ما می گویند محیط ایست

مراسم‌معارفه دکتر عیسی کلانتری به عنوان رئیس جدید سازمان حفاظت از محیط زیست دقایقی پیش با حضور دکتر اسحق جهانگیری و جمع کثیری از مشتاقان تغییر در محیط زیست آغاز شد.

در هنگام برگزاری این مراسم قطع برق بلندگوی سالن همایش های بین المللی محیطی زیست به عنوان نشانه ای دیگر از مدیریت سابق سازمان محیط زیست توجه همگان را به خود جلب کرد.

دکتر نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه، دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی، دکتر بیابانی قائم مقام خانه کشاورز و اعضای این خانه، دکتر بهزاد قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی، دکتر مجید عباسپور  تهرانی رئیس انجمن محیط زیست، مهندس عباس رجایی، دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، مدیران کل محیط زیست استانها، مهندس رضوی معاون دکتر جهانگیری و تعدادی از مدیران، کارشناسان و سمن ها و انجمن های علمی بخشی از میهمانان جلسه معارفه دکتر عیسی کلانتری را تشکیل می دهند.

دکتر دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست اولین سخنران جلسه بود که از مسرت و شادمانی دکتر ابتکار از سپردن سکان محیط زیست کشور به دست عیسی کلانتری خبر داد. وی افزود دکتر ابتکار در یک سال اول مشغول “گودبرداری” بودند.

دبیری گفت: ابتکار در مسیر دولت اعتدال حرکت کرد. دبیر ادامه داد دکتر کلانتری را همه می شناسند. دکتر کلانتری در دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی علاقه داشت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شود. اما آیت الله هاشمی گفت: نه. تو بهتر است به وزارت کشاورزی بروی چون در سازمان حفاظت از محیط زیست با گردن کلفتی جلوی طرحهای توسعه ای ایستادگی خواهی کرد.

سخنرانی معصومه ابتکار در مراسم معارفه دکتر کلانتری

ابتکار در آغاز سخن، از مردم و حمایت خاص مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست تشکر کرد. وی همچنین از حمایت های دکتر روحانی تشکر کرد که دولت یازدهم را دولت محیط زیستی معرفی کردند. ابتکار توضیح نداد اگر عملکرد درخشانی داشته چگونه امروز این جایگزینی صورت می گیرد.

ابتکار در حالی سازمان را با لبخندی معنی دار ترک می کند که روح مرحوم دکتر صدوق بر جلسه حاکم بوده و اجماع کم نظیری برای رفتن او از سازمان حفاظت محیط زیست حکمفرما بود.

وی در مراسم تودیع خود بیان کر: به ما می گفتند “محیط ایست”. در جاهایی ما باید نه می گفتیم. ابتکار اظهار داشت صدهزار درخواست رسیده و ۸۵۰۰۰ مجوز صادر کرده ایم. وی توضیح نداد چرا با گذشت بیش از ۱۲ سال به تنها درخواست صدور مجوز برنج تراریخته و یا با وجود گذشت قریب به دو سال به تنها درخواست مجوز پاسخی نداده است. وی توضیح نداد چرا جرات و جسارت نه گفتن را نداشته و برخلاف قانون صرفا درخواست های یاد شده را بایگانی کرده است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران برای خانم ابتکار موفقیت در انجام وظایف جدید محوله از جمله ارتقای جایگاه زنان در دستگاه اجرایی را آرزو می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.