سلامت برنج تراریخته تایید شد

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر تایید سلامت برنج تراریخته پس از آزمایشهای متعدد انجام شده گفت: به مردم اطمینان می دهیم که محصولی که با تاییدیه وزارت بهداشت وارد بازار شده باشد، کاملا سالم است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت درباره محصولات تراریخته و هر محصول جدید غذایی این است که حتما باید آزمایش ها و تاییدیه های لازم را داشته باشد، گفت: دنیا در حال پیشرفت است و تولید محصولات کشاورزی اصلاح شده و از جمله دستکاری ژنتیکی، سالهاست که انجام می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مورد برخی از این محصولات مانند سویا، بازار دنیا تقریبا در انحصار محصولات تراریخته است، در کشور ما نیز برخی از این محصولات با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده و به مردم اطمینان می دهیم که محصولی که با تاییدیه وزارت بهداشت وارد بازار شده باشد، کاملا سالم است.

وی با اشاره به اینکه آزمایش برنج تراریخته در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یزد نشان داده که این محصول مشکلی نداشته است، گفت: سلامت برنج تراریخته توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد بررسی و تایید شد.

امید است در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شاهد تجاری سازی و تولید ملی محصولات تراریخته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] چندی پیش وزارت بهداشت بررسی سلامت برنج تراریخته ایرانی را به مرکز تحقیقان ایمنی و سلامت غذا دانشگاه علوم پزشکی یزد سپرده بود که این مرکز پس از بیش از سه سال بررسی و انجام آزمایشات متعدد سلامت محصولات تراریخته را تایید کرد. (+،+،+،+،+،+،+) […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.