کشاورزان دستاوردهای علمی را مطالبه می کنند

دبیر کل خانه کشاورز در پنجمین گردهمایی این تشکل خواسته اصلی کشاورزان از دولت را اجرای اصول کشاورزی پایدار و علمی و کاهش نرخ تورم دانست.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، عیسی کلانتری دبیر کل خانه کشاورز در پنجمین گردهمایی خانه کشاورز گفت: دوستانی که امروز در این گردهمایی حضور دارند منتخب کشاورزان در سراسر کشور و نتیجه جامعه مدنی و حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران هستند.

عیسی کلانتری دبیرکل خانه کشاورز در پنجمین گردهمایی خانه کشاورز که با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز به کار کرد گفت: دوستانی که در این گردهمایی حضور دارند منتخب کشاورزان در سراسر کشور هستند که نتیجه جامعه مدنی و حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران هستند.

دبیرکل خانه کشاورز افزود: این افراد با نظارت وزارت کشور از طریق دهستان ها انتصاب شده اند و به اینجا آمده اند.

کلانتری با اشاره به تغییر نگرش کشاورزان در ۱۰ سال اخیر گفت: تفکر کشاورزان ما نسبت به پنج، ده و یا بیست سال پیش خیلی عوض شده است. آن ها از دولت تقاضای قیمت را خواسته اند که ۱۰ سال پیش تقاضای اصلی آنها محسوب می شد.

دبیرکل خانه کشاورز خطاب به جمع حاضر و رئیس جمهوری گفت: سیاست دولت کاهش نرخ تورم است و خواسته کشاورزان و  زحمت کشانی که هر چهار سال یکبار در خدمت شما هستند، نیز همین است.

وی با اشاره به لطماتی که کشاورزان در دولت نهم و دهم خورده اند، افزود: تهدید منابع تجدید پذیر کاهش سرسام آور آب های سطحی و توالی و تناسب سطح زیر کشت برخی از این خسارت ها بوده است و امروز چیزی جزء کشاورزی پایدار علمی همراه با دانش و سرمایه گذاری خواسته دیگری ندارند.

کلانتری ابراز امیدواری کرد هر چند منابع آبی و خاکی کشور به شدت رو به فرسایش است در ۴ سال پیش رو مشکلات این کشاورزان با حمایت مجلس و دولت مرتفع شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مسئولان می گوید

    مسئولان باید زمینه را برای اجرای تحقیقات اثربخش و تحول ساز که مهم ترین اولویت پژوهشی در بخش کشاورزی است فراهم کنند.

  2. زیست فناوری می گوید

    موضوع گیاهان تراریخت به عنوان یکی از شاخه های مهندسی ژنتیک در کشاورزی از منظر تامین نیاز غذا موضوعی قابل توجه است؛ وقتی تحقیقات در گیاهان تراریخت در حال حاضر در کشور انجام می شود چرا نباید از نتایج تحقیقات خود برای تولید داخلی این گیاهان با رعایت جوانب زیستی بهره مند شویم؟؟؟ چرا بایدهمچنان به واردات گیاهان تراریخت خارجی ادامه دهیم؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.