دومین دوره پدافند غیرعامل برگزار شد

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل را با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دومین دوره کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل را با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) صبح امروز برگزار کرد.

جلسه با تلاوت قرآن، پخش سرود ملی و کلیپی از توانمندی های موشکی ایران آغاز شد. در ادامه خانم دکتر خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ضمن تبریک هفته وحدت برای شرکت کنندگان در این کارگاه آروزی موفقیت کرد.

در ادامه، فتحی عضو پدافند غیرعامل کشور و مدرس کارگاه «تهدیدات فضای مجازی و سایبری و اصول و مبانی پدافند غیرعامل» هدف از پدافند غیرعامل به حداقل رساندن خسارات، افزایش آستانه مقاومت مردم، افزایش پایداری کشور در مقابل تهدیدات خواند.

وی ادامه داد: در صورت عدم رعایت اصول و مبانی پدافند غیرعامل کشور صدمات جدی خواهد دید.

وی هدف از برگزاری کارگاه را آشنایی مبانی و اصول پدافند غیرعامل دانست و با طرح این سؤال که دشمن کیست افزود: در پدافند غیرعامل موضاعات نظامی مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور ما و مردم در معرض آسیب هستند و لازم است مصونیت ایجاد شود گفت: یکی از استلزامات ایجاد این مصونیت این است که زیرساخت های حیاتی کشور را از دید دشمن خارج کنیم.

وی جهاد کشاورزی را یکی از مهمترین مکان هایی دانست که اقدامات پدافند غیرعامل در آن صورت می‌گیرد.
ایران به دلیل چهار مزیت منابع انرژی، موقعیت منطقه ای، ذخایر معدنی و منابع انسانی دارای تهدیدات پایداری است که در این اهمیت پدافند غیرعامل بیش از پیش نمایان می‌شود.

فتحی در ادامه به بازدارندگی و اقتصاد به عنوان ضروریت هایی اشاره کرد که ایجاب می‌کند به فکر دفاع باشیم.

وی در پایان به روش های پدافند غیر عامل اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.