وزیر علوم: توسعه و اشتغال نتیجه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان است

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار با تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان گفت: دستاوردهای این شرکت ها در راستای تجاری سازی دانش بوده که نتیجه آن توسعه و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار گفت: پارک ها و مراکز رشد فرصت های مناسبی را برای تبلور خلاقیت های جوانان پویا و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده اند.

وی با تحسین فعالیت های شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: دستاوردهای این شرکت ها در راستای تجاری سازی دانش بوده که نتیجه آن توسعه و اشتغال است.

وی افزود: این رویداد فرصتی است برای بازنگری آنچه در یک سال گذشته برای تجاری شدن فناوری شکل گرفته است.

دکتر غلامی گفت: در فن بازار سال گذشته قراردادهایی به ارزش 77میلیارد تومان منعقد شد و ارزش فروش دانش فنی پارک های علم و فناوری نیز 200 میلیارد تومان بود. 2400محصول فناورانه در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد تولید شده که بیش از پنجاه درصد آن ها به تولید تجاری رسیده اند.

هجدهمین دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار ایران با 193مرکز علمی پژوهشی و صنعتی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و با مشارکت نمایندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، قزاقستان و پاکستان صبح امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار از 65 دستاورد جدید تجاری پژوهشی رونمایی شد. انعقاد تفاهم نامه های همکاری و قراردادهای تجاری سازی، ارزیابی فناوری ها توسط کارشناسان در محل نمایشگاه، معرفی فناوری ها به سرمایه گذاران و برگزاری 65کارگاه آموزشی از برنامه های این دوره از نمایشگاه هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.