ارائه آثار پژوهشی بیوتکنولوژی دانش آموزان استان البرز در نمایشگاه استعدادهای درخشان

رئیس اداره استعدادهای درخشان البرز در نمایشگاه آثار علمی پژوهشی استعدادهای درخشان استان البرز گفت: آثار دانش آموزان در حوزه‌های علوم انسانی، فیزیک، انیمیشن، کامپیوتر، نانو تکنولوژی و زیست فناوری به نمایش درآمد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، ابوالفضل شاه بیگ رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار 162دانش آموز پایه هشتم و نهم مدارس متوسطه دوره اول استعداد های درخشان در قالب 66 گروه با موضوعات متنوع‌ در شاخه های علوم انسانی ، تربیتی ، زیست شناسی ، ادبیات، فیزیک ، فیلم، انیمیشن ، کامپیوتر ، نا نو تکنولوژی و زیست فناوری به نمایش درآمد.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با هدف ایجاد انگیزه پژوهشی در بین دانش آموزان و معرفی توانمندی های پژوهشی حوزه دانش آموزی و توجه بیشتر به این بخش مهم در مدارس دایر شده است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز در ادامه خواستار بازدید دانش آموزان ، اولیا و معلمان استان از نمایشگاه سپنته 12 شد و تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت 2 روز در دبیرستان دوره اول فرزانگاه آموزش و پرورش 3 کرج بر پا شده است .

شاه بیگ اضافه کرد: نمایشگاه سپنته 12 هر ساله در راستای اهداف اسناد فرادستی از جمله سند تحول،سند راهبردی کشوردر امور نخبگان،نقشه جامع علمی کشور و نظام تربیت استعدادهای برتر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پژوهش آینه عمل در مدار س است ، ادامه داد: یکی از وجوه تمایز مدارس استعدادهای درخشان از دیگر مدارس ،امر پژوهش در این مدارس می باشد.

وی در ادامه به نقشه راه پژوهش دانش آموزی در دبیرستان های دوره اول استعدادهای درخشان پرداخت و گفت :مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اتخاذ سازوکارهای لازم برای رشد خلاقیت هایعلمی ، هنری ، مهارتی ، تربیتی، تفکر منطقی ، عقلانی و روحیه جستجو گری در دانش آموزان، اقدام به تهیه و تدوین این نقشه راه پژوهشی کرده است که می تواند الگوئی برای دیگر مدارس باشد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با شعار پژوهش محور توسعه پایدار در کرج گشایش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.