لزوم نگاه جامع به حوزه زیست فناوری

جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع کشور برای بررسی سند ملی زیست‌فناوری کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، جلسه 101 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع کشور، روز سه‌شنبه 1396/10/26 به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه که به بحث و بررسی پیرامون “سند ملی زیست‌فناوری” اختصاص داشت، گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، پیرامون این موضوع ارائه شد.
در این سند با اشاره به اهداف، چشم‌انداز و برنامه‌های اجرایی این حوزه، توجه به بازارهای بین‌المللی و حفاظت از ذخایر زیستی کشور به‌عنوان اهداف اصلی این حوزه نیز مورد تأکید قرار گرفتند.
پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: اهمیت حوزه زیست‌فناوری برای حفاظت از سلامت جامعه، نقش فناوری زیستی در افزایش بهره‌وری در تولیدات غذایی، تبیین دقیق وظایف و تکالیف کلیه دستگاه‌های دخیل در این حوزه، در نظر گرفتن ابعاد فلسفی و فقهی زیست‌فناوری، بومی‌سازی فناوری‌های زیستی به‌منظور خودکفایی و استقلال در تولیدات کشاورزی و باغداری و توجه به بحث محصولات تراریخته به‌ عنوان بخش مهمی از فناوری زیستی.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از بحث و بررسی پیرامون کلیات سند ملی زیست‌فناوری، بررسی جزئیات این سند به جلسه آینده موکول شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.