دکتر خوش خلق سیما: ظرفیت های بالای پژوهشگاه در ایجاد اشتغال و شرکت های دانش بنیان

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی دکتر نیراعظم خوش خلق سیما، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در طی بازدید استاندار البرز و هیئت همراه از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و سایر موسسات تحقیقاتی کشاورزی، گفت حضور این مسولان در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت بسیار ویژه ای است.

وی اظهار داشت: امسال برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، سال ویژه و بسیار پرباری بوده است زیرا یکی از آرزوهای چندین ساله ما، به ثمر رسید و «ارتقای پژوهشکده به پژوهشگاه» بعد از حدود دو دهه فعالیت علمی محقق شد.

وی افزود: این امر مرهون همراهی مجدانه مهندس حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی و دکتر زند، رئیس محترم سازمان و تمامی محققان فرهیخته مان در پژوهشگاه بوده است.

خوش خلق سیما ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: بهمن ماه، یادآور یک اتفاق مبارک برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی است؛ بازدید رئیس محترم جمهور در سی و هشتمین سالگرد پیروزی از انقلاب در بهمن ماه 95 از پژوهشگاه، آن هم در هنگامه افتتاح پروژه های بزرگ ملی، نشانه اهمیت اقدامات و دستاوردهای ارزشمند پژوهشگاه است و هنوز لبخند رضایت دکتر روحانی از پیشرفت های حوزه زیست فناوری کشاورزی پیش روی ماست.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری و دغدغه های موجود در عرصه اشتغال، از ظرفیت های پژوهشگاه بیوتکنولوژی در این حوزه سخن گفت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت ها و پروژه های تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در حوزه های مختلف، فرصت های بسیار عالی برای ارتباط با بخش خصوصی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی دانش و محصولات کشاورزی را موجب شده که همه اینها تولید ثروت می کنند و از همین رو مقام معظم رهبری فرموده اند که به بیوتکنولوژی توجه ویژه شود چرا که می توان بر پایه دانش، اشتغال ایجاد کرد.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در همین رابطه به نمونه هایی از محصولات و فناوری های تجاری سازی شده پژوهشگاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: ما کشور را از واردات بذر سیب زمینی بی نیاز کردیم. پیش از این 29 میلیون دلار ارز برای واردات بذر سیب زمینی خارج می شد. در حال حاضر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی تولیدکننده عمده گیاهچه های سالم اولیه سیب زمینی است و 29 شرکت دانش بنیان در این زمینه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین در منطقه کرج که منطقه باغات کشور است و زمانی سرمایه گذاران بسیاری از پایتخت به این منطقه هجوم می آوردند، پایه های سیب مالینگ را از طریق کشت بافت به شرکت های دانش بنیان دادیم که حدود 12 شرکت دانش بنیان در این زمینه تاسیس شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.