برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی کاربرد فنوتایپینگ گیاهی برای اولین بار در کشور

 کارگاه آموزشی بین المللی کاربرد فنوتایپینگ گیاهی برای اولین بار در کشور در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار می شود

 به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، کارگاه آموزشی فنوتایپینگ گیاهی پربازده، با دقت و کارآیی بالا برای اولین بار در کشور، به همت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، طی روزهای 15 و 16 اردیبهشت ماه 97 در محل پژوهشگاه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، کارگاه آموزشی «کاربرد فنوتایپینگ گیاهی پربازده، با دقت و کارآیی بالا در فیزیولوژی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی» که نخستین رخداد بین المللی در این سطح در کشور محسوب می شود، با همکاری دانشمندان طراز اول جهان از موسسه تحقیقات علوم گیاهیِ پژوهشگاه علوم زیستی و زمینی واقع در مجموعه تحقیقاتی یولیش در آلمان، مجموعه تحقیقاتی فنومیکس گیاهی در استرالیا و همچنین مدرسان داخلی برگزار می شود.

در این کارگاه آموزشی، آخرین فناوری ها و روش های روز دنیا در حوزه فنوتایپینگ و فنومیکس گیاهی، معرفی و شرکت کنندگان در این کارگاه با روش های نوین فنوتایپینگ گیاهی در مراکز تحقیقاتی و پیشرفته دنیا و کاربردهای عظیم آنها در فیزیولوژی گیاهی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی آشنا می شوند.

همچنین مدرسان داخلی و خارجی در این کارگاه آموزشی، فناوری های روز دنیا و آخرین دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه فنوتایپینگ گیاهی و تصویربرداری گرمایی و طیف نگاری با شرکت کنندگان در میان خواهند گذاشت. شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی نیز فرصت خواهند داشت تا با روش های نوین فنوتایپینگ مستمر و غیر تخریبی برای ثبت داده های مرفولوژیک و فیزیولوژیک در ریشه، بذر و اندام هوایی در مطالعات فیزیولوژی، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی آشنا شوند.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر به بخش رویدادهای وب سایت  پژوهشگاه مراجعه نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.