ضرورت نگاه علمی به محصولات تراریخته

رییس سازمان حفاظت محیط زیست: بزرگترین خطر تحریم‌ها، برای منابع آبی کشور است

دکتر کلانتری درباره محصولات تراریخته گفت: محصولات تراریخته با انتقال ژنی که شناخته شده است تولید می شوند. این موضوع هیچ ارتباطی به تنوع زیستی ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر تولید این محصولات نظارت می‌کند. وی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر محیط زیست ایران گفت: معتقدم بزرگترین خطر تحریم‌ها برای منابع آبی کشور است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایلنا، دکتر کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره محصولات تراریخته گفت: محصولات تراریخته با انتقال ژنی که شناخته شده است تولید می شود.

وی تصریح کرد: برای تولید محصولات تراریخته ژن شناخته‌ شده‌ای را به یک موجود دیگری منتقل می‌کنند و این موضوع هیچ ارتباطی به تنوع زیستی ندارد و ما نیز در سازمان حفاظت محیط زیست بر تولید محصولات تراریخته نظارت می‌کنیم.

دکتر کلانتری همچنین با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر محیط زیست ایران گفت: معتقدم بزرگترین خطر تحریم‌ها برای منابع آبی کشور است، چرا که تقاضا برای منابع آبی جدید قطعا بیشتر خواهد شد و به بهانه اینکه تحریم هستیم و نمی‌توانیم واردات داشته باشیم، منابع آبی باقی‌مانده را نیز برای تولید بیشتر مصرف می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در حقیقت تحریم‌ها باعث افزایش تولید داخل خواهد شد به طور مثال ممکن است؛ فروش نفت تحت تاثیر تحریم قرار بگیرد و درآمدهای ارز‌ی‌ محدود شود و از آن طرف سیاست‌‌ها مبتنی بر تولید بیشتر باشد. بنابراین مصرف بیشتر منابع آبی می‌تواند، مهمترین تاثیر تحریم‌ها بر کشور باشد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.