دانشگاه فردوسی میزبان نخستین همایش ملی “زراعت، گیاه پزشکی و بیوتکنولوژی”

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نخستین همایش ملی- دانشجویی زراعت، گیاه پزشکی و بیوتکنولوژی اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از قدس آنلاین، دکتر محمد کافی اظهار کرد: نخستین همایش ملی-دانشجویی زراعت، گیاه پزشکی و بیوتکنولوژی به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد و به مدت دو روز در تاریخ یازده و دوازدهم اردیبهشت ماه سال آینده با حضور احتمالی وزیر جهاد کشاورزی، وزیر علوم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و  متخصصان عرصه کشاورزی و صنعت در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  شعار این  همایش با توجه به مشکلات عمده دانشجویان نیز؛” دانشجوی پویا، راه‏گشای کشاورزی نوین و صنعت می باشد”، افزود: اتوجه به وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و باتوجه به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد بیش از ۴۰ سال است که در زمینه کشاورزی فعالیت می کند به همین دلیل با حمایت های صورت گرفته از سوی وزارت علوم ، اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی زراعت، گیاه پزشکی و بیوتکنولوژی، وزارت جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری و دیگر نهادهای مرتبط قرار است این همایش در مشهد برگزار شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در حاشیه این همایش دو روزه نیز جشنواره عکس رویش، نمایشگاه ،استارت آپ و پنل های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران واساتید این حوزه  برگزار خواهد شد.

دکتر کافی گفت: ما در این همایش به دنبال این هستیم که دانشجویان نوآوری ها، تحقیقات و دستاوردهای خود در این سه حوزه را با مراکز تولیدی ، تحقیقاتی و پژوهشی به اشتراک گذاشته و پایان نامه ها ، مقالات و پژوهش های کاربردی را با همکاری صنعت به مرحله اجرا برسانند.

 وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های این همایش این است که تمامی اقدامات و مسئولیت های  آن برعهده دانشجویان است و مدیران عالی دانشگاه و دیگر مسئولان استانی و کشوری  نیز در نخستین همایش زراعت، گیاه پزشکی و بیوتکنولوژی صرفا نقش مشاور را دارند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد:  از  دیگر اهداف برگزاری این همایش می توان به این مسئله اشاره کرد که ما به دنبال  ایجاد خلاقیت و کار افرینی در میان دانشجویان هستیم و به همین دلیل از دانشجویان فارغ التحصیل موفق، صنایع و هلدینگ ها و شرکت های دانشجویی موفق دعوت کرده و آن ها را به عنوان یک فرصت شغلی به دانشجویان معرفی کنیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.