معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

مهندسی ژنتیک کاربردی ترین ابزار در تولید فراورده های زیست فناوری است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان از مهندسی ژنتیک به عنوان یکی از دانش‌های جدید نام برد و تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور نیازمند به فرآورده‌های زیست‌فناوری هستیم که مهندسی ژنتیک یکی از پرکاربردترین ابزارها در زمینه تولید این فرآورده‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، صباغ فرشی در مراسم افتتاحیه دومین کارسوق دانش‌آموزی قطب پنج کشور با موضوع «مهندسی ژنتیک» به میزبانی سالن همایش خوارزمی پژوهش سرای دانش‌آموزی شاهرود بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۰ رشته زیست‌فناوری در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود، ابراز داشت: دانش آموزان در این کارسوق با این رشته ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شده و می‌توانند نسبت به ادامه تحصیل خود در این رشته ها و انتخاب شغل آینده‌شان شناخت لازم را پیدا کنند.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی کشور توسعه فناوری‌های نوین و تبیین آن برای دانش آموزان نسل امروز است، اضافه کرد: برای تولید و اشتغال جوانان و تامین آینده ایران می‌بایست علم را به ثروت تبدیل کرد که این کار سوق‌ها می‌کوشد تا زیست‌فناوری‌های جدید و کاربرد آن‌ها را به دانش آموزان معرفی و برای آن ها نقشه راه مشخص کند.

یادگیری دغدغه آموزش و پرورش

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود نیز در این مراسم بابیان اینکه فلسفه ایجاد کار سوق‌ها افزایش بهره وری سیستم آموزشی آموزش‌وپرورش است، ابراز داشت: بی شک استعدادهای بسیاری در بین دانش آموزان وجود دارد که آموزش‌وپرورش می‌تواند بستر لازم برای شکوفایی آن‌ها را فراهم کند که یکی از راهکارهای لازم برای تحقق این مقصود ایجاد کار سوق است.

سید محمد موسوی بابیان اینکه کار سوق‌ها می‌تواند با توسعه خلاقیت و فرهنگ مشارکت به یادگیری پایدار دانش آموزان کمک کند، ابراز داشت: با توجه به اینکه سیستم آموزشی به سمت معلم و دانش‌آموز است این کار سوق‌ها ارتباط را دو سویه و به سمت همفکری و تعامل پیش می برد.

وی بابیان اینکه کار سوق‌ها نوعی دوره‌های کوتاه مدت آموزشی است، ابراز داشت: امروز یادگیری مهم‌ترین دغدغه در حوزه آموزش‌وپرورش است که انجام این نوع مشارکت‌های گروهی می تواند خلاقیت را در بین دانش آموزان تقویت کند.

لزوم تجهیز به علم و فناوری

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه انجام کار گروهی و همفکری به سمت تحقیقات پژوهش محور و کاربردی امری ضروری است، ابراز داشت: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور بهره‌گیری از دانش جدید به شمار می‌رود که هر چه به سلاح قدرت علمی و فناوری بیشتر مجهز شویم آسیب‌پذیری کشور کمتر خواهد شد.

علیرضا حاج قاسمی از مهندسی ژنتیک به عنوان یکی از دانش‌های جدید که کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها در آینده است نام برد و تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور نیازمند به فرآورده‌های زیست‌فناوری هستیم که مهندسی ژنتیک یکی از پرکاربردترین ابزارها در زمینه تولید این فرآورده‌ها محسوب می‌شود. با بیان اینکه انجام کار گروهی و همفکری به سمت تحقیقات پژوهش محور و کاربردی امری ضروری است، ابراز داشت: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور بهره‌گیری از دانش جدید به شمار می‌رود که هر چه به سلاح قدرت علمی و فناوری بیشتر مجهز شویم آسیب‌پذیری کشور کمتر خواهد شد.

علیرضا حاج قاسمی از مهندسی ژنتیک به عنوان یکی از دانش‌های جدید که کلید درمان بسیاری از بیماری‌ها در آینده است نام برد و تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور نیازمند به فرآورده‌های زیست‌فناوری هستیم که مهندسی ژنتیک یکی از پرکاربردترین ابزارها در زمینه تولید این فرآورده‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایران بالاترین رشد علمی در جهان را دارد، اضافه کرد: با خودباوری و اعتمادبه‌نفس، دانش آموزان می‌توانند ایران را در سطح اول تولید علم و فن‌آوری دنیا مطرح کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.