فعالان حوزه ژن‌درمانی گردهم می‌آیند

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک وسلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوزی ایران به نقل از ایرنا، نجمین سمپوزیوم «ژنتیک وسلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی، جنبه های بالینی در ژن درمانی، پژوهش های نوین در ویرایش ژنی وآشنایی با قوانین حقوقی و جنبه‌های اخلاقی در ژن درمانی محورهای این سمپوزیوم است. 

اساتید حوزه بالینی از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی همچون رویان، انستیتو پاستور، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در این سمپوزیوم دور هم جمع می شوند تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند. متخصصان کودکان در رشته های مختلف، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی مخاطبان این رویداد هستند.

همچنین آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور دراین حوزه از اهداف پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» است و حضور سیاست گذاران در آن سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره مندی، فعالیت علاقمندان و ارتقاء این حوزه می شود.

این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی بوده و در تاریخ 12 اردیبهشت 1398 با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و مرکز طبی کودکان و  پژوهشکده سرطان، درمحل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می شود.

دهه 90 آغاز مطرح شدن ژن درمانی است اما به دلیل مشکلات پیش آمده، رشد این حوزه متوقف شد و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشت. با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه بیماری های تک ژنی، پژوهشگران امید دارند که این علم یک جایگزین علمی و عملی برای درمان بسیاری از بیماری هایی باشد که تاکنون راه کار جدی برای درمان آن ها کشف نشده است. برگزاری این رویداد و تعامل فعالان این حوزه با یکدیگر نیز می تواند گامی برای ارتقای بیشتر آن در کشور باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.