لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه زیست فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید بخش خصوصی و غیر دولتی به حوزه‌های مختلف علمی به خصوص زیست فناوری ورود کند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران  به نقل از  خبرگزاری اقتصادی ایران، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید بخش خصوصی و غیر دولتی به حوزه‌های مختلف علمی به خصوص زیست فناوری ورود کند.

مصطفی قانعی پس از بازدید از آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اظهار کرد: انتظار ما این است که در شرایط کنونی جهاد دانشگاهی بیش از هر زمانی در کشور نقش آفرینی کرده و طرح‌های خود را در زمینه‌های مختلف به ما ارائه کند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری‌های بیشتر جهاد دانشگاهی و معاونت علمی، گفت: برای اجرای پروژه‌های مشترک که مورد نیاز کشور است، محدودیت مالی و بودجه‌ای نداریم و از طریق معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانیم منابع مالی این پروژه‌ها را تامین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که باید بخش خصوصی و غیر دولتی به حوزه‌های مختلف علمی به خصوص زیست فناوری ورود کند.

به گفته قانعی، ورود ستاد به حوزه دارو موفق بود و کشورمان در حوزه‌های مختلف علوم و تحقیقات تجربیات خوبی کسب کرده است؛ اما باید تلاش کنیم تا بخش‌های غیردولتی و خصوصی بیش از گذشته در توسعه بخش‌های مختلف علمی کشور ورود پیدا کنند.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار، اظهار کرد: فعالیت‌های تحقیقاتی در گروه‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی تا مرز تولید فناوری نیز پیش رفته است و خدمات تخصصی این گروه‌ها به صورت حرفه‌ای به جامعه ارائه می‌شود.

همچنین در حاشیه این بازدید در خصوص راه اندازی شبکه مجازی بانک‌های ژنی کشور نیز مذاکراتی صورت گرفت. با توجه به اینکه زیرساخت راه اندازی این شبکه در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وجود دارد مقرر شد برای تکمیل و ارتقاء این زیرساخت‌ها همکاری‌های لازم بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.