مسئول آموزش حوزه داروسازی وزارت بهداشت:

ظرفیت بالای کشور در تولید دارو‌های بیوتکنولوژی / دارو‌های وارداتی بسیار پرهزینه است

مسئول آموزش داروسازی وزارت بهداشت با بیان اینکه دارو‌ها وارداتی هزینه‌هایی زیاد به کشور تحمیل می‌کند، گفت: داروی بیوتکنولوژی بسیار اقتصادی، مقرون به صرفه و موثر است و کشور‌های پیشرفته به سمت تولید این نوع دارو‌ها رفته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا اصغری مسئول آموزش حوزه داروسازی وزارت بهداشت اظهار کرد: امروزه علم داروسازی هر لحظه رو به پیشرفت است و دارو‌هایی جدید در حوضه‌های مختلف مانند بیوتک و هایپک در دنیا تولید می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش پزشکی در حوزه داروسازی یکی از موضوعات با اهمیت و اولویت دار وزارت بهداشت است زیرا روزانه مواردی جدید در زمینه تولید دارو‌های پیشرفته در دنیا نوشته می‌شود به همین دلیل دانشکده‌های داروسازی همیشه باید به روز باشند تا همگام با سایر کشور‌ها از علم داروسازی و تولید داروی جدید عقب نماند.

اصغری تاکید کرد: امروزه ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و تنها سه درصد دارو‌ها وارداتی است، اما متاسفانه باید بگویم که همین سه درصد هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

 مسئول آموزش حوزه داروسازی وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر دانشجو‌ها در مقطع دکتری در زمینه تولید دارو‌های جدید در حال تحقیق و پژوهش هستند تا دارو‌های وارداتی را بتوانند در کارخانه‌های داخلی تولید کنند.

وی ادامه داد: حوزه آموزش پزشکی در رشته داروسازی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

اصغری اضافه کرد: امروزه داروی بیوتکنولوژی بسیار اقتصادی، مقرون به صرفه و موثر است و کشور‌های پیشرفته به سمت تولید این نوع دارو‌ها رفته‌اند.

مسئول آموزش حوزه داروسازی وزارت بهداشت افزود: کشور ما مطالعات و تحقیقات خوبی در زمینه دارو‌های بیوتکنولوژی داشته و صنعت داروسازی ضمن سرمایه گذاری به فکر بازاریابی برای جلب بازار داخل و کشور‌های همجوار است.

وی گفت: در حوزه آموزش پزشکی در زمینه داروسازی تلاش زیادی را در راستای نوآوری تولید دارو‌های بیوتکنولوژی اقدامات موثری را برداشته‌اند و امروزه این اداره‌ها مورد توجه کارخانجات داروسازی پیشرفته دنیا قرار گرفته است.

اصغری یادآوری کرد: برای مقابله با تحریم‌های دشمنان در صنعت داروسازی باید اطلاعات و تحقیقات ما بروز شود تا کشور توان تولید هر نوع دارویی را جهت رفع نیاز بازار داخلی داشته باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.