رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران:

زیست فناوری در صنعت، کشاورزی و محیط زیست کاربرد دارد

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: گاهی ارزش یک فناوری به درستی تشخیص داده نمی شود. زیست فناوری در صنعت، کشاورزی و محیط زیست کاربرد دارد و امروز کشور ما و همه کشورها برای بقای خود با باید دانش بنیان شوند.

همایش علمی “فعالیت دانش بنیانی در حوزه زیست فناوری” صبح شنبه 18 خرداد ماه با حضور جمعی از دانشجویان بیوتکنولوژی و اساتید این رشته، تحت نظارت انجمن زیست شناسی ایران، در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد.

دکتر سیروس زینلی رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران  که به عنوان سخنران در این همایش حضور داشت، به تشریح مفهوم توانایی های نرم  و کار آفرینی در حوزه زیست فناوری پرداخت.

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: کار آفرین کسی است که که فرصت ها را بر اساس امکانات تحت کنترل خود در می آورد. وی در ادامه به برخی چالش هایی که در مسیر رساندن ایده به بازار وجود دارد،  اشاره کرد و گفت: برای به بازار رساندن فناوری باید واقع بین بود. برای مثال گاهی برای برخی از ایده های نو در بازار کشش کافی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم زیستی کشور با اشاره به اینکه ایران دو سال پیش  عضو وایپو (سازمان‌ جهانی مالکیت فکری) شده است، افزود: ثبت و محافظت از  ایده فناورانه مهمترین قدم برای به بازار رساندن یک فناوری است.

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: بعضی از فناوری ها بر اساس نیاز های جدید ایجاد می شوند. وی ادامه داد: باید بدانیم اگر ایده خلاقانه ای داریم ممکن است این ایده برای ورود به بازار با چالش های زیادی مواجه باشد.

دکتر زینلی ادامه داد:  گاهی ارزش یک فناوری در بازار به درستی تشخیص داده نمی شود. وی به اختراع تلفن، موتور بخار و اینترنت اشاره کرد و گفت همه این ها برای ورود به به بازار با چالش مواجه بوده اند. رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران در همین زمینه به فناوری مهندسی ژنتیک در کشورمان اشاره کرد و گفت: علیرغم نیاز شدید به این فناوری، امروز می بینیم که عده ای علیه محصولات تراریخته تبلیغات می کنند.

 وی افزود: این در حالیست که قطعا در آینده محصولات تراریخته تحول عظیمی در دنیا ایجاد خواهند کرد. وی تشریح کرد: زیست فناوری در صنعت، کشاورزی و محیط زیست کاربرد دارد و امروز کشور ما و همه کشورها برای بقای خود با باید دانش بنیان شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.