راه‌ اندازی مرکز سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در تلاش هستیم زیست بوم فناوری دانشگاه را با عنوان هلال فناوری در دانشگاه ایران، مستقر کنیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: در چند روز اخیر اقدامات زیادی در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی و طب بازساختی در این دانشگاه اشاره کرد.

او تشریح کرد: مدتی پیش با همکاری مناسبی که بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد، موفق به برنامه‌ریزی و اخذ مجوز‌های لازم از این سازمان، باهدف احداث مرکز سلول‌های بنیادی و طب بازساختی شدیم؛ دریافت مجوز از وزارت بهداشت و هیئت امنای دانشگاه هم در حال انجام است بنابراین می‌توانیم در کم‌تر از دو ماه آینده، انتظار افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی و طب بازساختی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران داشته باشیم.

کوهپایه زاده تاکید کرد: پیش از این نیز در مرکز طب بازساختی بیمارستان شهید مطهری اقداماتی را در حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی آغاز کرده بودیم و امیدواریم با شروع فعالیت این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی ایران، عملیاتی کردن اهداف دانشگاه در حوزه‌های مربوط به طب بازساختی بهبود پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر تاثیر همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با احداث این مرکز، سرعت انجام و تعداد پروژه‌های عملیاتی در زمینه طب بازساختی و سلول‌های بنیادی تقویت خواهد شد؛ امیدواریم این اقدامات باعث کمک به حفظ سلامت مردم شود.

او درباره اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه تقویت زیست بوم فناوری دانشگاه بیان کرد: در تلاش هستیم زیست بوم فناوری دانشگاه را با عنوان هلال فناوری در دانشگاه ایران، مستقر کنیم؛ هلال فناوری به صورت نقشه‌ای راهبردی در این دانشگاه مستقر خواهد شد که بتواند ما را در انجام فرآیند‌های پژوهشی و علمی همراهی کند.

کوهپایه زاده گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استقبال خوبی از این پروژه داشتند و امیدواریم با تلاش‌های استادان و مسئولان دانشگاه به زودی شاهد استقرار و عملکرد مناسب هلال و چرخه فناوری در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در سال‌های اخیر و در بخش فناوری، بخش‌های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها و مواردی از این قبیل اشاره کرد؛ اکنون نیز در حال راه‌اندازی بخش‌های کافه ایده و مراکز کسب و کار هستیم.

او ادامه داد: بخشی برای صنعتی شدن ایده‌ها در نظر گرفته شده است؛ ساختمانی را به این بخش اختصاص خواهیم داد و امیدواریم با پشتیبانی دانشگاه و مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خوبی را از دانشجویان داشته باشیم.

کوهپایه زاده با تاکید بر تلاش دانشگاه برای راه‌اندازی این مراکز تا پایان سال جاری اظهار کرد: مجوز و وظیفه اسناد الکترونیک سلامت کشور به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است و در نظر داریم بخش ویژ‌ه‌ای را در کتابخانه مرکزی این دانشگاه مستقر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان گفت: این دانشگاه از جوانب مختلف تلاش می‌کند زیست بوم فناوری خود را گسترش دهد؛ برای مثال در پارک علم و فناوری، تمرکز ویژ‌ه‌ای بر گیاهان دارویی و لابراتوار حیوانی گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم خلا موجود در این دو حوزه را جبران کنیم. به دنبال جذب مشارکت از دانشگاه‌های مطرح کشور و مراکز خصوصی هستیم که علاوه بر توسعه پارک علم و فناوری به تجاری سازی محصولات دانش بنیان کمک کنیم. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.