ارگانیک آری، انجمن غیر علمی ارگانیک نه!

رییس انجمن ایمنی زیستی گفت: توسعه پایدار در کشاورزی مستلزم به کارگیری کشت ارگانیک و بهره مندی از فناوری مهندسی ژنتیک و تولید گیاهان تراریخته است.

اولین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست صبح امروز  با حضور معاون استاندار اردبیل، رییس سازمان هواشناسی، مدیرکل ابخیزداری و رییس و مسئولین دانشگاه، جمعی از میهمانان داخلی و خارجی و با حضور گسترده تولید کننده های نهاده های مورد استفاده در کشاورزی ارگانیک در دانشگاه  محقق اردبیلی برگزار شد. 

دکتر بهزاد قره یاضی، رییس انجمن ایمنی زیستی در در افتتاحیه این کنفرانس بین المللی با اشاره به توانمندی های مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته برای صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: “از مهمترین چالش های زیست محیطی می توان به کمبود آب شیرین، کاهش تنوع زیستی و وجود آلاینده ها در آب، خاک و هوا اشاره کرد”.

وی ادامه داد: مهندسی ژنتیک می تواند در همه این زمینه ها نقش بلامنازعی ایفا بکند. دکتر قره یاضی با ارایه مستندات علمی و یافته های پژوهشگران کشورمان گفت: ما می توانیم ضمن کاهش مصرف سموم شیمیایی، به جای ۱۴۰۰۰ متر مکعب اب شیرین در گیلان یا ۹۰۰۰۰ مترمکعب آب شیرین در خوزستان برای تولید یک هکتار برنج، از محصول تراریخته ای استفاده کنیم که نیاز آبی آن به یک سوم کاهش یابد.

رییس انجمن ایمنی زیستی ادامه داد: توسعه پایدار در کشاورزی مستلزم به کارگیری کشت ارگانیک و بهره مندی از فناوری مهندسی ژنتیک و تولید گیاهان تراریخته است. وی فزود: اساسا شاخه جدیدی از علم بنام ارگانوترنسژنتیکس آمده تا این دو علم  را آشتی دهد.

باید توجه کنیم که ما به تولید محصولات ارگانیک واقعی نیاز داریم نه انجمن غیر علمی ارگانیک که به فروش برچسب و لوگوی ارگانیک مشغول است  و محصولات غیرارگانیک را به نام ارگانیک به مردم  می فروشد!

دکتر قره یاضی از مهندسی ژنتیک برای زیست پالایی و رفع آلاینده های محیطی به روش های مختلف یاد کرد و گفت: دانشگاه باید محل تضارب اراء باشد ولی نباید در دانشگاه سخن بدون سند و مدرک علمی ارائه شود. مردم به جای رسانه های زرد  و اشخاص با عنواین پر طمطراق جعلی همچون پروفسور و…  به انجمن های علمی و منابع معتبر علمی مراجعه کنند و از هر گوینده ای استناد علمی سخنش را مطالبه کنند.

این همایش که صبح امروز در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد تا تاریخ ۶ شهریور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: 

کنفرانس بین‌المللی صیانت از محیط زیست در اردبیل برگزار شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.