نظام تصمیم گیری و صدور مجوز واردات محصولات تراریخته در ایران

در سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی نظام تصمیم گیری و فرایند صدور مجوز محصولات کشاورزی تراریخته، توسط دبیر شورای مشورتی مرجع ملی ایمنی زیستی ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران در سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی دکتر سمیرا کهک دبیر شورای مشورتی مرجع ملی ایمنی زیستی مقاله خود را با عنوان «نظام تصمیم گیری و مجوز واردات محصولات کشاورزی تراریخته در ایران» ارائه خواهد کرد.

دکتر کهک در این سخنرانی که در روز افتتاحیه کنگره بیوتکنولوژی ارائه می شود، به تفصیل به موضوع   فرایند صدور مجوز واردات محصولات تراریخته در ایران خواهد پرداخت و نظام تصمیم گیری که در این حوزه در کشور وجود دارد را شرح خواهد داد.

دکتر کهک در خصوص محتوای سخنرانی خود به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران گفت: «در رسانه های گروهی به اشتباه عنوان می شود که هیچ قانونی برای واردات، تولید و صادرات محصولات تراریخته در کشور وجود ندارد. بنابراین من تصمیم گرفتم مقاله ای برای بررسی این موضوع تهیه کنم».

وی افزود: هدف من این بود که بررسی کنم چه نظام های تصمیم گیری در خصوص مصولات تراریخته در کشور وجود دارد.

دبیر شورای مشورتی مرجع ملی ایمنی زیستی ادامه داد: «در کشور های مختلف دنیا نظام های تصمیم گیری متنوعی برای واردات و تولید محصولات تراریخته وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران نیز قانون ایمنی زیستی را در این خصوص تدوین کرده است.

بر اساس این قانون وزارت بهداشت در خصوص محصولات غذایی و بهداشتی حاصل از فناوری زیستی جدید مسئولیت دارد. وزارت جهاد کشاوری نیز بر واردات، تولید و صادرات محصولات کشاورزی تراریخته نظارت می کند. مسئولیت ارزیابی مخاطرات احتمالی زیست محیطی این محصولات را نیز سازمان حفاظت محیط زیست بر عهده دارد».

گفتنی است سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. سخنرانی در خصوص نظام تصمیم گیری و صدور مجوز واردات محصولات تراریخته در ایران در بعد از ظهر روز افتتاحیه این همایش ساعت 17 در سالن شماره 4 ارائه خواهد شد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.