سومین نشست هم اندیشی «گیاهان تراریخته باید‌ها و نبایدها»

سومین نشست هم‌اندیشی با عنوان «گیاهان تراریخته باید‌ها و نبایدها» ساعتی پیش در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران سومین نشست هم‌اندیشی با عنوان «گیاهان تراریخته باید‌ها و نبایدها»، ساعتی پیش در سالن مهدوی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

در ابتدای این نشست دکتر احمد عاشوری به موضوع «تراریخته تحلیلی متفاوت مبتنی بر 20 سال پژوهش» پرداخت. استاد دانشگاه تهران با بیان این مطلب که این سوال که تراریخته خوب است با بد اساسا صحیح نیست، گفت: این پرسش مثل پرسیدن در مورد خوب یا بودن «تکنولوژی» است.

دکتر عاشوری ادامه داد: تنها چیزی که در خصوص محصولات تراریخته باید بر آن تکیه کرد مطالعات علمی است و این حوزه تخصصی نباید با مسائل سیاسی و اقتصادی تحلیل شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین غذای کافی به فناوری نیاز داریم، گفت: هدف از تولید محصولات تراریخته افزایش کیفیت و کمیت و مقاومت به تنش های محیطی و تنش های زنده تولیدات صنعتی است.

دکتر عاشوری ادامه داد: اصلاح نباتات سنتی آکادمیک و غیر آکادمیک هم همین کار را انجام می دهد و در تولید گیاهان تراریخته تنها این تکنیک است که تغییر کرده است.

بیشتر ببینید:
گزارش نشست “گیاهان تراریخته بایدها و نبایدها” در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.