مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

محصولات تراریخته در کشورهای پیشرفته و پرجمعیت دنیا مصرف می شوند

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: کشور‌هایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، هند، بنگلادش، نیوزلند و بسیاری از کشور‌های اروپایی به کاشت و مصرف موادغذایی تراریخته اقدام می‌کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد حسین عزیزی مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های دنیا از محصولات تراریخته استفاده می‌کنند، گفت: کشور‌هایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، هند، بنگلادش، نیوزلند و بسیاری از کشور‌های اروپایی با مصرف تراریخته‌ها موافق هستند و به کاشت و مصرف موادغذایی تراریخته اقدام می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها می‌توان گفت که  نیمی از کشور‌های قاره اروپا موافق مصرف موادغذایی تراریخته هستند.

دکتر عزیزی ادامه داد: عقیم شدن با موادغذایی تراریخته صحت ندارد؛ بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا که پرجمعیت هستند مثل هند از موادغذایی تراریخته استفاده می‌کنند.
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در بیشتر کشور‌ها بر روی موادغذایی  تراریخته برچسب GMO درج می‌شود تا مصرف کننده در هنگام خرید محصول با اختیار فرآورده مورد نیاز خود را انتخاب و مصرف کند.

عزیزی در پایان گفت: در ایران دو سال است که بر روی محصولات تراریخته برچسب درج شده است تا مردم بتوانند با آگاهی کامل و اختیار، موادغذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.