مراسم روز درب های باز بمناسبت بزرگداشت هفته ی پژوهش در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی روز شنبه همزمان با اولین روز هفته پژوهش که از طرف دولت “روز پژوهش و فناوری مدرسه، دانشگاه و جامعه نامگذاری شد” با برگزاری مراسم روز درب های باز پذیرای تعدادی از دانشجویان، دانش آموزان و علاقمندان و عموم مردم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، این پژوهشگاه که به طور معمول در طول سال پذیرای بسیاری از دانشگاه ها، موسسات و مراکز پژوهشی، مقامات و… برای بازدید از بخش های تحقیقاتی و دستاوردها و محصولات خود است، هر ساله در هفته پژوهش با اعلام روزی به عنوان روز درب های باز پژوهشگاه در فراخوانی از اقشار مختلف مردم دعوت می کند با حضور در پژوهشگاه از بخش های مختلف آن بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای محققان پژوهشگاه آشنا شوند.

 بازدیدکنندگانی که در روز درهای باز به صورت گروهی از پژوهشگاه بازدید کردند از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشجویان دانشگاه دانش البرز، دانشجویان دانشگاه تهران، دانش آموزان دبستان سیدجمال الدین اسدآبادی و عده ای از شهروندان البرزی بودند.

گروه های بازدید کننده در ابتدای بازدید در سالن اجتماعات پژوهشگاه با تماشای فیلم معرفی پژوهشگاه با فعالیتها و دستاوردهای بخش های مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه آشنا شده و در ادامه  با حضور در بخش های مختلف تحقیقاتی با توضیحات اعضای هیات علمی و محققان هر بخش با فعالیتهای تخصصی آنها آشنا شدند.

محققین، کارشناسان و دانشجویان پژوهشگاه با روحیه علمی بالا و مشتاقانه برای بازدید کنندگان فعالیت ها و دستاوردهای علمی پژوهشگاه را تشریح می کردند و با حوصله تمام به سئوالات آنها پاسخ گو بودند. هدف از برگزاری روز درب های باز تعامل دانشگاه ها، مدارس و عموم مردم با فعالیت ها و دستاوردهای علمی پژوهشگاه است.  

همچنین در این روز بازارچه ای از دستاوردها و فروش برخی محصولات فناورانه و توانمندی های هنری دانشجویان و کارکنان پژوهشگاه از قبیل هنرهای دستی و گیاهان درون شیشه ای برگزار شد و در کنار این بازارچه کتابهای منتشره شده توسط محققین پژوهشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.