ایران جزو نام‌آورترین کشورهای دنیا در حوزه بیوتکنولوژی است

رییس دانشگاه تربیت مدرس به موفقیت‌های کشور در حوزه بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: این فرایند در کشور توسعه خوبی پیدا کرده و ما جزو نام‌آورترین کشورها در حوزه بیوتکنولوژی در سطح جهان شده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، محمدتقی احمدی روز در مراسم سومین همایش زیست فناوری در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه ما رتبه ۱۳ دنیا در حوزه بیوتکنولوژی را داریم و در منطقه غرب آسیا بدون رقیب هستیم، گفت: کشور با وجود تحریم‌ها و نیز وابستگی این رشته به تجهیزات و تکنولوژی، توانسته موفقیت‌های خوبی در این زمینه بدست آورد و جزو چند کشور برتر این حوزه در دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیوتکنولوژی یک فرایند و دانش غریب در کشور نیست، اظهار داشت: این علم در کشور فراگیر شده و استفاده‌های فراوانی از آن می‌شود.

احمدی ادامه داد: هرچند از نظر توان پژوهشی و علمی بسیار بالا هستیم، اما نیازمند فراهم کردن شرایط مطلوب‌تری از نظر بهره اقتصادی برای پژوهشگران خودمان هستیم.

وی افزود: سامانه‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در برخی حوزه‌ها مانند داروسازی یا برخی رشته‌های کشاورزی نسبتا شکوفا شده، اما حوزه‌هایی مانند سلول‌های بنیادی، پزشکی، علوم زیستی و سلولی ملکولی هنوز از سازو کار مناسب برخوادار نبوده تا فارغ‌التحصیلان توانمند بتوانند به راحتی در بازار کار جذب شوند.

احمدی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم فرایندهای کسب و کار و سیستم کارآفرینی را در این حوزه از طریق پارک علم و فناوری دانشگاه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های نزدیک سامان دهیم تا بسیاری از نخبگان و جوانان توانمند بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند در حوزه بیوتکنولوژی در بخش اقتصادی و ارایه خدمات مطلوب به مردم درخشش داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.