آیت الله رئیسی در نشست احیای حقوق عامه در حوزه سلامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه «مافا»  در جلسه ای که با حضور رئیس محترم قوه قضائیه آیت الله رئیسی و رئیس انجمن ژنتیک کشور دکتر تولایی برگراز شد، تعدادی از میهمانان و رئیس قوه قضائیه نظرات خود را مطرح نمودند، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست احیای حقوق عامه در حوزه سلامت و تجلیل از جامعه پزشکی با گرامیداشت روز پزشک و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و تقدیر از تلاش های پزشکان و پرستاران در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: آمریکا و اروپا با آن همه ادعای تخصیص تولید ناخالص ملی به بخش سلامت، در مواجهه با کرونا فشل شدند اما در ایران با تدبیر مقام معظم رهبری و همراهی مردم با وجود این کادر پزشکی توفیقات بزرگی حاصل شد. سخنان دکتر محمود تولایی و توضیحات آیت اله رئیسی در این خصوص در  ادامه آمده است.

دکتر محمود تولایی رییس انجمن ژنتیک کشور با اعلام «مسائل فامیلی» به عنوان عامل بخش عمده اختلالات ژنتیکی بر لزوم توجه به مشاوره‌های ژنتیک برای کاهش این آسیب‌ها تأکید کرد و در ادامه با اشاره به نقش مهم مشاوره در تمام حوزه ها، خواستار استفاده هر چه بیشتر دستگاه قضا از نظرات کارشناسی انجمن‌های علمی و نخبگان شد.

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی یکی از موضوعات مهم در این زمینه را بی توجهی به سقط جنین در کشور عنوان کرد و افزود: آمار سقط جنین در کشور نگران کننده است و هر کسی که در نظام سلامت دغدغه سلامت جامعه و موضوع جمعیت را دارد، حتماً باید برای آن چاره اندیشی کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: افزایش جمعیت حتماً یک فرایند پیوسته اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است که باید در کنار هم و به طور جامع دیده شوند، اما برخی اقدامات خلاف سیاست‌های کلان نظام است که باید به آن‌ها توجه داشت و نباید اجازه داد این نوع اقدامات صورت گیرند.

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی با بیان این که در حوزه جمعیت به اندازه کافی مطالعه و کار پژوهشی انجام شده و با کمبود سیاست و قانون مواجه نیستیم تأکید کرد افزایش جمعیت نیازمند اراده جدی همه بخش هاست تا سیاست‌ها و قوانین موجود را عملیاتی و روش‌های موجود را اصلاح نمایند.

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی همچنین بر لزوم استفاده قوه قضاییه از نظرات کارشناسی انجمن‌های علمی و نخبگان حوزه سلامت تأکید کرد و آن‌ها را بازوی فکری دستگاه قضایی در کشف حقیقت و داوری و صدور آرای متقن قضایی در حوزه سلامت و پزشکی دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.