روح بلند بنده صالح خدا و فقیه برجسته و انسان آزاده، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی، از کالبد دنیای مادی خارج شد

اذا ماتَ ‌العالِمُ، ثُلِمَ فِی‌الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسدُّها شَیءٌ

انا لله و إنا الیه راجعون

روح بلند بنده صالح خدا و فقیه برجسته و انسان آزاده، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی، از کالبد دنیای مادی خارج شد و دل‌های بیشماری را مالامال از درد و اندوه نمود. او در همه عمر با نگاهی نواندیشانه و متعهدانه به رسالت دینی خود عمل نمود و کارنامه‌ای درخشان از فعالیت علمی و سیاسی و فرهنگی برجای گذاشت که یادگاری مانا برای همگان خواهد بود. آن عزیز، شاگرد خلف امام خمینی(ره) و پیرو صادق مکتب او بود و همواره بر عهد دیرین خود در دفاع از اسلام ناب و محرومان و مظلومان استوار ماند. بدون تردید، شجاعت و مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی آن مرحوم و دفاع همیشگی از حقوق مردم، و سبک اجتهادی ایشان، چهره‌ای کم نظیر در تاریخ روحانیت شیعه از ایشان ترسیم نموده است.

ضایعه بزرگ فقدان این فقیه نواندیش را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، شاگردان و بستگان به ویژه بیت مکرم ایشان و برادر گرامیشان آیت الله شیخ حسن صانعی و به عموم ملت ایران صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن عالم جلیل القدر رحمت و رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور
99/6/22
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.