محقق برجسته پنبه سال 2011 انتخاب شد

هرساله کمیته مشاوره بین‌المللی پنبه (ICAC) محقق برجسته پنبه را با اعطای مدرک رسمی و جایزه 1,000 دلاری انتخاب می‌کند. در هر سال در بازه زمانی اول فوریه تا 31 مارچ فراخوانی برای ارسال مدارک فرستاده می‌شود.





















































































































































هرساله کمیته مشاوره بین‌المللی پنبه (ICAC) محقق برجسته پنبه را با اعطای مدرک رسمی و جایزه 1,000 دلاری انتخاب می‌کند. در هر سال در بازه زمانی اول فوریه تا 31 مارچ فراخوانی برای ارسال مدارک فرستاده می‌شود. امسال 10 محقق از هفت کشور برای این جایزه درخواست‌های خود را ارسال کردند. هیئت داوری شامل پنج داور( که اسامی آنها اعلام نشده بود) از چهار کشور جهان بودند. اعضاء هیئت داوری به اتفاق آراء دکتر سوکومار ساها از واحد تحقیقات کشاورزی و ژنتیک وزارت كشاورزي آمریکا را به عنوان محقق برجسته پنبه سال 2011 انتخاب کردند.

دکتر ساها دارای 35 سال تجربه حرفه‌ای است و در سال 2010 موفق به دریافت جایزه محقق برجسته در زمینه ژنتیک پنبه  در بین 5000 محقق و کشاورز شرکت کننده٬ شده است. دکتر ساها یکی از 8 دانشمند شناخته شده‌ای است که حدود هشت سال پیش سازمان بین‌المللی ژنوم پنبه (ICGI) را برای تسهیل همکاری‌های تحقیقاتی در زمینه ژنومیکس پنبه در سطح جهانی بنیان نهاد. دکتر ساها سومین فردی است که به عنوان محقق برجسته پنبه سال توسط ICAC انتخاب می‌شود.

با توجه به پیشنهاد تاسیس موسسه بین‌المللی تحقیقات پنبه در ایران که در پنجمین اجلاس شبکه تحقیق و توسعه پنبه آسیا مورد تصویب قرار گرفته٬ امید است تا ایران هم بتوانند در عرصه تولید پنبه پژوهشگران برتري را تقديم جامعه بين‌المللي كرده و به طور ويژه با استفاده از پنبه تراریخته مقاوم به آفات بتواند با افزایش عملکرد این محصول از واردات فزاينده اين محصول كه روزگاري طلاي سفيد نام داشت و دومين محصول صادراتي كشور بود جلوگيري كند و در سال آتی یکی از محققان ایرانی موفق به دریافت این جایزه شود.

علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بیشتر به ادرس زير مراجعه كنند.

http://www.icac.org/tis/researcher_of_the_year/english.html.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.