آغاز به کار کارگاه بین‌المللی کابرد بیوتکنولوژی در کشورهای مسلمان: چالش‌ها و مسائل ویژه

کارگاه بین‌المللی کابرد بیوتکنولوژی در کشورهای مسلمان: چالش‌ها و مسائل ویژه با پیام دکتر عطاءالرحمن در محل COMSTECH در اسلام آباد پاکستان آغاز به کار کرد. این کارگاه که به همت مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی پاکستان و باحضور…

کارگاه بین‌المللی کابرد بیوتکنولوژی در کشورهای مسلمان: چالش‌ها و مسائل ویژه با پیام دکتر عطاءالرحمن در محل COMSTECH در اسلام آباد پاکستان آغاز به کار کرد. این کارگاه که به همت مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی پاکستان و باحضور رئیس انجمن ایمنی زیستی کشورمان تشکیل شده است در نظر دارد موانع پیش روی توسعه بیوتکنولوژی در کشورهای اسلامی را بررسی کند. دکتر اقبال چاودری رئیس موسسه بین‌المللی شیمی و زیست‌شناسی دانشگاه کراچی در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: "با وجودی که جمعیت مسلمان‌ها بیش از یک و نیم میلیارد نفر است محل تعجب و تاسف است که تنها نام سه کشور اسلامی یعنی پاکستان، مصر و بورکینافاسو در بین کشورهای تولید کننده محصولات تراریخته دیده می‌شود." وی با تمجید از دستاوردهای علمی ایران گفت: "ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی گسترده‌ای در زمینه تولید واکسن‌های دارویی، نانوتکنولوژی استفاده از سلول‌های بنیادی و حتی تولید اولین برنج تراریخته جهان را در کارنامه خود دارد که باید الگوی مسلمان‌ها قرار گیرد." وی در ادامه با ابراز شگفتی افزود: "ما نمی دانیم در مورد مهندسی ژنتیک در ایران چه می‌گذرد ولی امیدواریم به سرعت ایران را هم همراه کشورهای تولید کننده بزرگ محصولات تراریخته ببینیم".
قرار است دکتر بهزاد قره‌یاضی که یکی از مدرسین این کارگاه بین‌المللی است در زمینه وضعیت مهندسی ژنتیک و مقررات بین‌المللی و تحولات پیش روی توسعه این فناوری در سال 2012 و نیز در مورد وضعیت توسعه مهندسی ژنتیک در کشورهای اسلامی و منطقه سخنرانی کند. اخبار بیشتر در این مورد را در گزارش‌های بعدی بخوانید.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.