انتخاب نمايندگان گروه‌هاي مختلف انجمن‌هاي علمي براي ارتباط با مجلس شورای اسلامی

در برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشارکت انجمن‌ها در تصمیم‌سازی و مدیریت کشور تاکید شده است. در این خصوص سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیر‌دولتی ایران به‌‌ منظور نهادینه کردن نقش مشورتی…



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA













MicrosoftInternetExplorer4

























































































































































در برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشارکت انجمن‌ها در تصمیم‌سازی و مدیریت کشور تاکید شده است. در این خصوص سامانه هم‌اندیشی تشکل‌های غیر‌دولتی ایران به‌‌ منظور نهادینه کردن نقش مشورتی سازمان‌های مردم نهاد در پی‌ریزی سیاست‌‌های کلان کشور، تفاهم‌نامه‌‌ای را با معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی منعقد کرده و موظف شده است، ضمن ارسال طرح‌ها و لوایح مطروحه به تشکل‌های تخصصی، دیدگاه‌ها و نظرات آن‌‌‌ها در این خصوص را دریافت و در اختیار مجلس قرار دهد.

در این راستا و در جهت تثبیت جایگاه انجمن‌های علمی کشور در کانون‌‌های مشورتی نظام، شورای انجمن‌‌های علمی کشور جلساتی را جهت انتخاب نماینده‌ای از هر گروه تخصصی انجمن‌‌های علمی جهت شرکت در جلسات مشورتی مجلس شورای اسلامی با حضور دکتر زهره الهیان و روسای انجمن‌های علمی در نیمه دوم فروردین ماه سال 1391 برگزار کرد. در اين جلسات ضمن تقدير از اين حركت و با ابراز اميدواري به استمرار آن و تاثير گذاري انجمن‌هاي علمي بر سياست ها و قوانين كشور نسبت به برگزاري انتخابات اقدام و نمايندگان گروه‌هاي تخصصي انجمن‌هاي علمي به شرح زير معرفي شدند.

دکتر پارسیان رئيس انجمن آمار به‌عنوان نماینده انجمن‌های علوم پایه

دکتر بهزاد قره‌یاضی رئيس انجمن ايمني زيستي به‌عنوان نماینده‌ی انجمن‌های بین‌ رشته‌ای

مهندس کثیریها به‌عنوان نماینده انجمن‌های گروه فنی و مهندسی

دکتر وفایی به‌عنوان نماینده انجمن‌های گروه علوم انسانی

دكتر تلوري نماينده انجمنهاي گروه كشاورزي

 

تهیه و تنظیم: سمیرا کهک

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.