در بیوتکنولوژی کشاورزی هیچ کاری جز هدر دادن منابع برای مردم انجام نشده است.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری-
دکتر مختار جلالی جواران رئیس انجمن ژنتیک در نشست تخصصی “بررسی سیاست‌های راهبردی بیوتکنولوژی پزشکی” گفت: “ما وضعیت موجود بیوتکنولوژی را می‌دانیم. در حالی که …

دکتر مختار جلالی جواران رئیس انجمن ژنتیک در نشست تخصصی "بررسی سیاست‌های راهبردی بیوتکنولوژی پزشکی" گفت: "ما وضعیت موجود بیوتکنولوژی را می‌دانیم. در حالی که به حمد الله در وزارت بهداشت کارها و حمایت‌های خوبی در حوزه بیوتکنولوژی قرمز (Red Biotechnology) صورت گرفته است، کشور در بیوتکنولوژی سبز  (Green Biotechnology) یا بیوتکنولوژی کشاورزی و مهندسی ژنتیک اصلا پیشرفتی نداشته است. این موضوع محل تعجب است زیرا جایی که با جان مردم سر وکار دارد ما پیشرفت داشته‌ایم ولی در جای دیگر در بیوتکنولوژی کشاورزی ایراد گیری می کنیم.  بیش از 50 درصد متخصصین بیوتکنولوژی ما در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی فعال هستند ولی تا به حال هیچ کاری برای مردم انجام نشده به جز هدردادن منابع. مدیریت‌های ما دچار مشکل است. ببینید چه تعداد متخصص بیوتکنولوژی داریم و چه تعدادی را به کار گرفته‌ایم؟ خیلی از همین متخصصین به دلیل دلسوزی جلوی بعضی مسئولین ایستاده‌اند و بعد با برخورد آن مسئول مواجه شده‌اند. چرا هر وقت از مسئولی در نشست یا هم‌اندیشی دعوت می‌شود نمی‌آید؟ به بهانه‌ای که انجمن‌های حاضر در آن جلسه فضا را سیاسی می‌کنند!. در صورتیکه انجمن‌های علمی بسیار دلسوز هستند. مطمئن باشید که بعد از مسئله هسته‌ای مسئله مهم در کشور بیوتکنولوژی خواهد بود. چراکه های و هوی زیادی در مورد آن شده. بسیجیان مواظب باشند چون بر روی لبه تیز شمشیر حرکت می‌کنند."
در این نشست که در تاریخ 8 تیر در پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی برگزار شد گروهی از پیش کسوتان و متخصصان این حوزه از جمله دکتر علمی کرمی، دکتر محمد رئیس‌زاده، دکتر محمدعلمی ملبوبی، دکتر مختار جلالی جواران، دکتر بهزاد قره‌یاضی، دکتر فریدون مهبودی، دکتر سروش سرداری،   و خانم دکتر امانی حضور داشتند. دکتر عباس صاحبقدم لطفی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و رئیس ستاد توسعه بیوتکنولوژی کشور غایب مهم جلسه بود.
تهیه و تنظیم: نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.