تاسیس کانون گسترش فضای سبز و سبز پرس هر دو از سنخ اعمال صالح هستند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- به مناسبت نخستین سالروز درگذشت زنده یاد مهندس یاسر انصاری، فعال محیط زیست، مدیر سبز پرس و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز عصر پنجشنبه 22 تیر ماه مراسم گرامیداشتی با حضور صاحب‌نظران، فعالان و …

به مناسبت نخستین سالروز درگذشت زنده یاد مهندس یاسر انصاری، فعال محیط زیست، مدیر سبز پرس و دبیر کانون عالی گسترش فضای سبز عصر پنجشنبه 22 تیر ماه مراسم گرامیداشتی با حضور صاحب‌نظران، فعالان و مسئولان محیط زیست در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 2 تهران برگزار شد.
دکتر معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، دکتر کهرم استاد برجسته محیط زیست کشور، مهندس تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دکتر لیاقتی رئیس انجمن کشاورزی بوم شناختی، دکتر قره‌یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، مهندس حامد پارسی رئیس کانون محیط زیست و مهندس محمد درویش عضو هیئت علمی موسسه جنگل‌ها و مراتع کشور از شرکت کنندگان در این مراسم بودند.
دکتر ابتکار چهره نام آشنایی در عرصه محیط زیست است و علاوه بر آنکه پدرش از پایه‌گذاران این بحث در ایران بود خود وی نیز سال‌ها ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است. وی در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یاسر انصاری فعال محیط زیست گفت: "تاسیس کانون عالی گسترش فضای سبز و پایگاه خبری سبز پرس توسط یاسرهر دو از اعمال صالح هستند. هر دوی این اقدامات هم برای خود یاسر باقیات صالحات شد و هم به لایه‌های عمیق اجتماعی و فکری رسید.
معصومه ابتکار نماینده مردم تهران در شورای شهر ادامه داد: "ما در دهه هفتاد در زمینه اطلاع رسانی تخصصی محیط زیست کمبود داشتیم. تعداد اندکی خبرنگار تخصصی محیط زیست مثل سرکار خانم جمشیدی داشتیم که خبر تهیه شده را با نگاهی کارشناسی و حرفه‌ای تهیه می‌کردند. مرحوم یاسر انصاری این کمبود را تشخیص داد و خبرگزاری مستقلی را راه انداخت که به طور تخصصی به محیط زیست می‌پرداخت. یاسر به خوبی دریافته بود که وابستگی دولتی و وابستگی به ثروت موجب انحراف خبرگزاری خواهد شد. هم در حوزه محیط زیست و هم در حوزه فضای سبز یاسر اعمل صالحی انجام داد. نوع کارهای انصاری از این دست بود که نوعی جریان سازی در بحث محیط زیست ایجاد کرد و یقینا همسر و همکاران ایشان این جریان را ادامه خواهند داد. این جریان نشانه حیات است. ما از نعمات و برکات خیلی خوب استفاده می‌کنیم اما توجهی به حفاظت از آنها نمی‌کنیم. از غم‌های یاسر و غم و اندوه امروز ما بی‌توجهی به محیط زیست است. البته امید داریم به روزی که تحولی اساسی در نگاه‌ها و سیاست‌ها در میان ارباب قدرت و ثروت بوجود بیاید و حقوق محیط زیست و حقوق بهره‌مندی انسان‌ها از محیط سالم را محترم بشمارند. به امید آن روز راه مهندس انصاری را گرامی می‌داریم. هیچ مصلحتی بالاتر از حقوق مردم و سلامت مردم وجود ندارد. "
مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.