تشکیل اتحادیه انجمن‌های کشاورزی و منابع طبیعی کلید خورد

تهیّه و تنظیم: بنفشه درویش‌روحانی-
روز سه‌شنبه 26 دی ماه سال جاری به دعوت دکتر بهزاد قره‌یاضی رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات کشور جلسه‌ای با هدف ‌تشکیل اتحادیه‌ انجمن‌های علمی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد. در این جلسه که با استقبال انجمن‌های علمی کشاورزی و …

روز سه‌شنبه 26 دی ماه سال جاری به دعوت دکتر بهزاد قره‌یاضی رئیس انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات کشور جلسه‌ای با هدف ‌تشکیل اتحادیه‌ انجمن‌های علمی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد. در این جلسه که با استقبال انجمن‌های علمی کشاورزی و منابع طبیعی مواجه شده بود تمامی انجمن‌های حاضر بر تأسیس هرچه زودتر این اتحادیه توافق نظر داشتند.
دکتر قلی‌نیا عضو انجمن ترویج کشاورزی و عضو شورای انجمن‌های علمی ضمن تأکید بر این نکته که بحران در آموزش عالی در شش سال آینده جدی خواهد بود، خاطر نشان کرد اگر که در حوزه اشتغالِ دانش‌آموختگان این بخش، باز تعریفی انجام نشود با توجه به اینکه با قشر عظیمی از افراد صاحب اندیشه و متخصص روبه‌رو خواهیم بود درصورت عدم توجه به نیاز آن‌ها فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؛ که با تشکیل اتحادیه این تهدید می‌تواند به فرصت تبدیل شود.
در این جلسه دکتر خوش‌ خلق سیما خواستار تعریف صحیحی از اهداف در تشکیل اتحادیه شد تا با گامی استوار این اتحادیه تشکیل شود.
همچنین دکتر قره‌یاضی رئیس انجمن زراعت و اصلاح‌نباتات ایران ضمن ارائه گزارشی در مورد سوابق اقدامات انجام شده برای تاسیس اتحادیه یاد شده و نیز بهره برداری از تجارب اتحادیه انجمن‌های علوم زیستی کشور که اخیرا به تصویب کمیسیون انجمن‌های علمی کشور رسیده است، بر اهمیت تاسیس اتحادیه انجمن‌های کشاورزی و منابع طبیعی تاکید و خواستار حضور تعدادی از انجمن‌های بین رشته‌ای مرتبط با حوزه کشاورزی در این اتحادیه شد که سایر نمایندگان هم با آن موافقت کردند.
در پایان این جلسه هیأتی از جمع حاضر برای بررسی و ویرایش پیش‌نویس اساسنامه که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال‌های قبل نوشته شده بود تعیین شد تا در جلسات بعدی بر روی آن تبادل نظر و در نهایت تأیید شود.
مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران این حرکت بزرگ را به تمامی انجمن‌های علمی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تبریک گفته و امیدوار است با تشکیل این اتحادیه صدای انجمن‌ها بیش از پیش به گوش مسئولان مربوط برسد.

تهیّه و تنظیم: بنفشه درویش‌روحانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.