ائتلاف پژوهش‌های بین‌المللی برای ساخت اولین مخمر مصنوعی جهان

ترجمه: نغمه عبیری- یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران که بر روی پروژه Sc2.0 کار می‌کنند برای ساختن اولین نسخه ترکیبی جهان از ژنوم مخمر ساکارومایسس سرویزیه با هم همکاری می‌کنند. در صورت به نتیجه رسیدن این همکاری که در سطح جهانی انجام می‌شود برای اولین بار …

یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران که بر روی پروژه Sc2.0 کار می‌کنند برای ساختن اولین نسخه ترکیبی جهان از ژنوم مخمر ساکارومایسس سرویزیه با هم همکاری می‌کنند. در صورت به نتیجه رسیدن این همکاری که در سطح جهانی انجام می‌شود برای اولین بار دانشمندان قادر به ساخت کل ژنوم یک ارگانیسم یوکاریوتی خواهند بود. تیم‌های مختلفی از دانشگاه‌های انگلستان، آمریکا، چین و هند مسئول ساخت هر یک از کروموزوم‌های مخمر هستند که ژنوم کامل را تشکیل می‌دهند. دکتر جف بوک استاد زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک از دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز هماهنگ‌کننده اصلی این طرح خواهد بود.

وی در خصوص این طرح گفت: " زمانیکه این طرح کامل شود فرصت‌های بی‌نظیری را برای طرح سوالات عمیق در مورد زیست‌شناسی به روشی جدید و جالب را ایجاد خواهد کرد. "

دلیل انتخاب ژنوم مخمر ساکارومیسس سرویزیه برای این پروژه این بود که از 6000 ژن تشکیل شده است که نسبتا کوچک هستند و دانشمندان آشنایی بسیار زیادی با آن داشتند. برای تکمیل این پروژه یک مجموعه جدید از نرم‌افزار بیوانفورماتیک و روش‌های مهندسی ژنوم دقیق ایجاد شده است و اینها در کنار گونه‌های مخمر مصنوعی با قابلیت بالای رشد و نمو، منبعی در دسترس برای پیشبرد پژوهش‌ها در زمینه‌های متعدد خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه از سایت‌های زیر دیدن کنید.

http://syntheticyeast.org/team/

http://www.bbsrc.ac.uk/news/research-technologies/2013/130711-pr-funding-to-build-worldfirst-synthetic-yeast.aspx.

 

ترجمه: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.