آهنگ کند تغییرات مدیران نالایق با وجود به روی کار آمدن دولت جدید

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری- در جلسه عصر دیروز که در دفتر کمیته جوانان حزب توسعه و اعتدال برگزار شده بود و از متخصصان بیوتکنولوژی کشور و روسای انجمن‌های مرتبط دعوت شده بود تا گزارشی در مورد وضعیت بیوتکنولوژی، اجرای سند زیست فناوری و چالش‌های موجود در این جلسه ارائه شود، دکتر ملبوبی …

در جلسه عصر دیروز که در دفتر کمیته جوانان حزب توسعه و اعتدال برگزار شده بود و از متخصصان بیوتکنولوژی کشور و روسای انجمن‌های مرتبط دعوت شده بود تا گزارشی در مورد وضعیت بیوتکنولوژی، اجرای سند زیست فناوری و چالش‌های موجود در این جلسه ارائه شود، دکتر ملبوبی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و عضو هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی با بیان این مطلب که متاسفانه در دولت جدید بحث بر این است که مدیرانی که تغییر رویه بدهند اشکالی ندارد که سر کار باشند و ابقا شوند گفت: "این درحالی است که ما در حوزه بیوتکنولوژی با برخی از مدیرانی سر و کار داریم که نفاق در وجودشان نهادینه است. هر حرکتی که این افراد می‌کنند با نفاق آلوده است. مگر یک مسلمان برای کسی پرونده‌سازی می‌کند؟ مگر یک مسلمان به مسلمان دیگر تهمت می‌زند؟ تازه آن تهمت را هم پرونده و در نهایت آنرا اعلام می‌کند و هر جایی هم که می‌رسد آبروی مسلمان دیگری را می‌برد. آنهم متخصصان و پیشکسوتان علمی که سال‌ها برای کشور و تولید دستاورد و توسعه بیوتکنولوژی کشور زحمت کشیده‌اند."

عضو هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی در ادامه گفت: "دقیقا مسائل دانشگاه علامه عینا در حوزه بیوتکنولوژی و در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری مشاهده می‌شود. من رئیس دانشگاه علامه را نمی‌شناسم ولی وقتیکه در خبرگزاری‌ها می‌خواندم دقیقا همین مسائل در حوزه بیوتکنولوژی وجود دارد. تعداد معدودی افراد در کشور وجود دارند که یکی از آنها آقای دکتر عباس صاحبقدم لطفی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک است که پنج سمت دیگر هم همزمان دارد. این گونه افراد می‌گویند طرفدار علم هستند ولی دروغ می‌گوید. این آقا متخصصانی را برکنار کرده، پروژه آنها را متوقف کرده است. ولی از آنطرف می‌گوید که من طرفدار فناوری هستم و از آنطرف هر فناوری که می‌خواهد به تولید برسد را متوقف کرده است. می‌گوید طرفدار تجاری سازی است ولی پروژه‌هایی که می‌خواهند تجاری شوند را متوقف کرده و با افراد برخورد کرده است. نفاق در عمل یعنی همین."

دکتر ملبوبی در پایان گفت: "این افراد همین الان می‌توانند تغییر چهره بدهند، برای آنها کاری ندارد چراکه می‌توانند با هر وضعیتی بچرخند. آقای دکتر لطفی ذاتا مخالف بیوتکنولوژیست و اینرا بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرده است ولی آمده و رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری شده است!!! متاسفانه الان حدود 40 تا 50 روز از دولت جدید می‌گذرد ولی هنوز این افراد بر سر مقام خود هستند و به همان کارهای خودشان ادامه می‌دهند. کوچکترین تغییری هم که بخواهد اعمال شود فریاد گروهی که این افراد را بر سر کار آورده‌اند در می‌آید و دولت جدید هم عقب می‌نشیند. ما چرا داریم این کارها را می‌کنیم؟ این فرد مقاله تقلبی دارد چراکه زحمت را شخص دیگری کشیده است و اسم این فرد بر روی آن نوشته شده است. ما چرا باید گوشهایمان را بگیریم و چشمانمان را ببندیم."

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.