بازديد رئيس مركز ملي تحقيقات ايتاليا از پژوهشگاه ژنتيك

پروفسور لوجي نيكولايس، رئیس مركز ملي تحقيقات ايتاليا (CNR)، لوکا جان‌سانتی سفیر ایتالیا در ایران و هيات همراه در تاريخ 12 بهمن ماه 92 از پژوهشگاه بازديد كردند.
اين بازديد با هدف گسترش روابط علمي بين دو كشور ايران و ايتاليا در حوزه زيست فناوري …

پروفسور لوجي نيكولايس، رئیس مركز ملي تحقيقات ايتاليا (CNR)، لوکا جان‌سانتی سفیر ایتالیا در ایران و هيات همراه در تاريخ 12 بهمن ماه 92 از پژوهشگاه بازديد كردند.

اين بازديد با هدف گسترش روابط علمي بين دو كشور ايران و ايتاليا در حوزه زيست فناوري انجام شد. دكتر زماني، رئيس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک . زیست‌فناوری ابراز امیدواری کرد که این بازدید موجب تحکیم و گسترش همکاری‌های علمی میان مراکز پژوهشی دو کشور ایران و ایتالیا شود.

در اين ديدار كه با حضور دکتر ملبوبی، معاون فناوری؛ دكتر صنعتی، معاون پژوهشی؛ دکتر موسوی، مدير دفتر همکاری‌های علمی و بين‌المللی و جمعی از مديران بخش‌های پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد؛ دكتر زمانی به معرفی اجمالی بخش‌های مختلف پژوهشگاه پرداخته و پتانسیل‌های پژوهشگاه را برای گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی کشور ایتالیا برشمرد. از موضوعات مهم مطرح شده در این مذاکرات امکان برگزاری دوره‌‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو فيمابين و فعال کردن فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان دکتری بود.

پروفسور لوجی نيكولايز نيز با معرفی توانمندی‌های مركز ملی تحقيقات ايتاليا آمادگی اين مركز را برای همكاریي با پژوهشگاه اعلام کرد.

در ادامه طرفين راه‌های ايجاد و گسترش همکاری‌های علمی در زمينه‌های مهندسی بافت، گياه آفتابگردان، زيتون و همچنين بيماری‌های آلزايمر و پيری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سپس اعضای این هیئت از آزمايشگاه مركزی آناليز مولكولی بازدید کردند. در پایان نماد پژوهشگاه به رسم یادبود از طرف دکتر زماني به میهمانان اهدا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.