پاسخ ‌متخصصان به متداول‌ترین سوالات مصرف‌کنندگان در مورد محصولات تراریخته

ترجمه: نغمه عبیری- مرکز پاسخ‌دهی به سوالات در مورد محصولات تراریخته (GMO Answers) برای شناسایی متدوال‌ترین سوالات مصرف‌کنندگان در مورد موجودات تغییریافته ژنتیک (تراریخته) یک نظرسنجی را در آمریکا انجام داده است. آنها 10 سوال متداول‌تر و در پی آن پاسخ‌هایی را …

مرکز پاسخ‌دهی به سوالات در مورد محصولات تراریخته (GMO Answers) برای شناسایی متدوال‌ترین سوالات مصرف‌کنندگان در مورد موجودات تغییریافته ژنتیک (تراریخته) یک نظرسنجی را در آمریکا انجام داده است. آنها 10 سوال متداول‌تر و در پی آن پاسخ‌هایی را از دانشمندان، کشاورزان، پزشکان و دیگر متخصصان تهیه کردند. آنها هر هفته یکی از سوالات را به همراه پاسخ‌های آن از طرف متخصصان بر روی سایتشان قرار دادند.

در دو هفته اول، به سوالات در مورد ایمنی مواد غذایی پرداخته شد. مصرف‌کنندگان سوالاتی در این خصوص پرسیدند که آیا محصولات تراریخته باعث ایجاد سرطان می‌شوند که این سوال توسط دکتر کوین فولتا، رئیس و دانشیار دانشگاه فلوریدا پاسخ داده شد. او گفت: "تا کنون هیچگونه شواهد معتبری در مورد اینکه غذاهای تراریخته منجر به سرطان می‌شود، وجود ندارد". علاوه بر این، وی متذکر شد که دانشمندان در حال حاضر در حال مهندسی محصولات زراعی برای مبارزه با سرطان هستند مانند سیب‌زمینی تا تولید آکریل‌آمید نکند، آکریل‌آمید ماده‌ای است که به صورت بالقوه سرطان‌زاست. سوال دومی که در روی وبسایت قرار گرفت در مورد محصولات تراریخته و احتمال حساسیت‌زایی آنها بود. متخصص تغذیه، دکتر لیزا کاتیک با بیان اینکه هیچیک از محصولات تجاری موجود در بازار مصرف که با مهندسی ژنتیک تولید شده‌اند شامل مواد حساسیت‌زا نیستند، به این نگرانی پاسخ داد.

این سوال که " آیا شرکت‌های بزرگ کشاورزان را مجبور به کشت محصولات تراریخته می‌کنند؟" سومین سوالی بود که در وب سایت منتشر شد. این سوال توسط کشاورزی از ایالات ایندیانا پاسخ داده شد. او گفت که هیچ کدام از شرکت‌های تولیدکننده بذر آنها را مجبور به خرید یک محصول خاص نمی‌کند. آنها بذور را از هر فروشنده‌ای که می‌خواهند خریداری می‌کنند.

ادامه مطلب در http://gmoanswers.com/studies/top-10-consumer-questions-about-gmos.

ترجمه: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.