توسعه همکاری‌های ایران و موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج در پیام تبریک رابرت زیگلر رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری- دکتر رابرت زیگلر رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج (IRRI) طی نامه‌ای رسمی انتصاب دکتر قره‌یاضی به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران را به وی تبریک گفت. در این نامه دکتر زیگلر گفته است …

دکتر رابرت زیگلر رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج (IRRI) طی نامه‌ای رسمی انتصاب دکتر قره‌یاضی به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران را به وی تبریک گفت. در این نامه دکتر زیگلر گفته است: "من این انتخاب شایسته را حاصل دستاوردهای مهم شما؛ از جمله تعهدی که به توسعه کشاورزی در ایران دارید می‌دانم".

دکتر زیگلر در این نامه با اشاره به این مطلب که زمانیکه دکتر قره‌یاضی در سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی ایران (AREEO) معاون وزیر بوده است ایران مشارکت بسیار سازنده‌تری با IRRI داشت گفت: "دیدیم که همکاری قوی ما تاثیر مثبتی بر تولید و سوددهی برنج در ایران گذاشت".

دکتر زیگلر همچنین ابراز امیدواری کرده است که با حضور مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج کشورهای آسیای مرکزی و غربی، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بتواند تخصص و امکانات خود را با کشورهای آسیای مرکزی و غربی به اشتراک بگذارد.

رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج در پایان نامه خود خطاب به دکتر قره‌یاضی گفته است که ما مطمئن هستیم که با توانمندی شما در اداره امور هر دو طرف همچنان به تقویت پژوهش‌های خود در مورد برنج و توسعه همکاری برای مشخص کردن چالش‌های پیش‌روی برنج‌کاران و مصرف‌کنندگان در منطقه خواهند پرداخت.

همچنین در این نامه آمده است که مرکز تحقیقات بین‌المللی برنج (IRRI) به پشتیبانی و همکاری خود با پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در دوره ریاست دکتر قره‌یاضی ادامه خواهد داد.

گفتنی است دکتر زیگلر از سال 2005 تا کنون رئیس موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج بوده است و این سمت تا سال 2015 بر عهده وی خواهد بود. وی به عنوان پاتولوژیست گیاهی از سال 1992 تا 1998 در IRRI مشغول به پژوهش بود. دکتر زیگلر درجه دکتری خود را در رشته آسیب‌شناسی گیاهی از دانشگاه کرنل آمریکا در سال 1982 اخذ کرده است. موفقیت‌های وی در مرکز بین‌المللی کشاورزی گرمسیری (CIAT) منجر شد که IRRI وی را به عنوان رئیس برنامه تحقیقاتی برنج‌های دیم (به عنوان اولین مسئولیتش) منصوب کند. بعد از شش سال پژوهش در IRRI وی فیلیپین را برای رسیدن به درجه استادی در دانشگاه کانزاس آمریکا ترک کرد. وی بعدها به عنوان مسئول بخش پاتولوژی گیاهی و رئیس مرکز بیوتکنولوژی گیاهی دانشگاه کانزاس منصوب شد.

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.