اظهار علاقه‌مندی بخش کشاورزی کشور عمان به گسترش روابط علمی و همکاری‌های دوجانبه

صبح امروز، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران میزبان ﻫﻴﺌتی از مقامات بلند پایه عمانی و در راس آنان فؤاد بن جعفر الساجوانی، وزیر کشاورزی و شیلات کشور عمان بود. این ﻫﻴﺌت به بازدید از بخش‌های مختلف…

صبح امروز، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران میزبان ﻫﻴﺌتی از مقامات بلند پایه عمانی و در راس آنان فؤاد بن جعفر الساجوانی، وزیر کشاورزی و شیلات کشور عمان بود. این ﻫﻴﺌت به بازدید از بخش‌های مختلف این پژوهشکده نظیر بخش نانوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های مهندسی ژنتیک و زیست شناسی مولکولی شامل کشت بافت، ژنومیکس، فیزیولوژی مولکولی و سایر بخش‌های مرتبط پرداختند. سایت تولید سوخت‌ زیستی یا بیودیزل و گلخانه کشت محصولات تراریخته از جمله بخش‌های فنی وتخصصی این پژوهشکده بودند که وزیر کشاورزی عمان و ﻫﻴﺌت همراه از آنها دیدار کردند. تولید سوخت زیستی و میزان بهره‌وری اقتصادی آن از جمله مواردی بود که مورد علاقه الساجوانی قرار گرفت.

گفتنی است این پژوهشکده پیش از این نیز با بخش‌های کشاورزی کشور عمان بویژه در مورد بیماری‌های گیاهی مانند بیماری جاروک لیموترش همکاری علمی داشته است.طرف عمانی علاقه مند است تا در پژوهش‌های آتی در مورد کشت بافت خرما و مرکبات از توانمندی ایران در مسایل علمی و فنی مربوطه استفاده نماید. تبادل دانش و نیروی انسانی و بهره‌مندی از ‌ظرفیت‌های علمی و فنی از موارد مورد تاکید نماینده کشور عمان بود.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.