هندوستان اعضای فناوری هراس و هراس افکن صلح سبز را اخراج کرد

ترجمه: زهرا حاجت‌پور- روابط بین سازمان صلح سبز و دولت هند بعد از بازگرداندن بن هارگریوز، نماینده صلح سبز، (با وجود داشتن روادید معتبر)، از فرودگاه دهلی به انگلستان توسط مقامات اداره مهاجرت هند محدودیت پیدا کرد. اخراج هارگریوز در پی پس دادن کمک‌های مالی سازمان صلح سبز جهانی به صلح سبز هند بود که …

روابط بین سازمان صلح سبز و دولت هند بعد از بازگرداندن بن هارگریوز، نماینده صلح سبز، (با وجود داشتن روادید معتبر)، از فرودگاه دهلی به انگلستان توسط مقامات اداره مهاجرت هند محدودیت پیدا کرد.

اخراج هارگریوز در پی پس دادن کمکهای مالی سازمان صلح سبز جهانی به صلح سبز هند بود که چندی پیش توسط دولت هند انجام شد.این تصمیم در حالی گرفته شد که دولت هند صلح سبز جهانی را "تهدیدی  برای امنیت اقتصاد ملی هند" معرفی کرد.و با انتشار گزارشی اعلام کرد که مخالفت صلح سبز با کارخانه‌های تولید ذغال‌سنگ و تأسیسات هسته‌ای باعث کاهش سه درصدی تولید ناخالص داخلی هند شده است.

مقامات سازمان صلح سبز به دلیل به اصطلاح خودشان "سرکوب نظاممند یا برنامهریزی شده" فعالیتهایشان در هند، عصبانی هستند. سامیت ایچ، مدیر اجرایی صلح سبز هند به گاردین گفت: "در چند ماه اخیر حرکت صریح و قطعی برای ممانعت از فعالیتهای سازمان صلح سبز به طرق مختلف در هند انجام گرفته است".

در حالی که این اقدام دولت در سرکوب مخالفان باعث نگرانی افراد موافق آزادی بیان شده است سازمان صلح سبز خودش به شدت سابقه چنین کاری را دارد. مدتی زیادی است که (سازمان صلح سبز) حساسیتی برای گفتمان نشان نمیدهد و ترجیح میدهد تا منتقدان خود را بیاعتبار و خاموش کند تا با آنها درگبر شود.

ابراز همسویی نکردن با موضع دولت هندوستان با صلح سبز مشکل است. این سازمان نه تنها مانع پیشرفت صنعتی هندوستان است که آن را از فقر خارج میکند بلکه به عنوان یک نهاد غیر منتخب هنوز هم قدرت کمی در تأثیر‌گذاری بر امور جهانی دارد. با این حال آنچه که طرفین باید مورد توجه قرار دهند این است که: حذف هرگز پاسخی برای حل مشکلات سیاسی نخواهد بود.

منبع: http://www.ask-force.org/web/Greenpeace/Miller-Greenpeace-Crying-Censorship-20140929.pdf

ترجمه: زهرا حاجت‌پور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.