بازدید وزیر علوم و سفیر کشور فیلیپین از غرفه بیوتکنولوژی کشاورزی

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه کنفرانس وزرای علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد، دکتر ماریو مونتهو، وزیر علوم کشور فیلیپین، به همراه دکتر ادواردو مارتین آرمنیز، سفیر کشور فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران،از …

صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه کنفرانس وزرای علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد، دکتر ماریو مونتهو، وزیر علوم کشور فیلیپین، به همراه دکتر ادواردو مارتین آرمنیز، سفیر کشور فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران،از غرفه بیوتکنولوژی بازدید کرد. این غرفه که نمایشگاهی از دستاورد‌های پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، انستیتو پاستور و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه می‌کند، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

در این بازدید وزیر علوم کشور فیلیپین، از دکتر قره‌یاضی و هیئتی همراه برای بازدید از پیشرفت‌های کشور فیلیپین در زمینه بیوتکنولوژی دعوت کرد. متقابلاً دکتر قره‌یاضی از دکتر رینالدو اِبورا برای شرکت در کنگره بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران در خرداد‌ماه سال 1394 دعوت به عمل آورد. دکتر ماریو مونتهو ضمن تأکید بر استفاده از بیوتکنولوژی در توسعه کشاورزی فیلیپین بر استراتژیک بودن استفاده از این فناوری در دکترین توسعه علمی فیلیپین تأکید کرد.

گفتنی است کشور فیلیپین از سال 2008 ذرت تراریخته را به صورت تجاری تولید و مصرف می‌کند. در حال حاضر حدود 800 هزار هکتار از اراضی این کشور به کشت ذرت تراریخته مقاوم به آفات و متحمل به علف‌کش و متحمل به خشکی اختصاص یافته است. پیش‌بینی می‌شود تولید برنج طلایی حاوی ویتامین آ نیز از سال 2016 یا 2017 به صورت تجاری در فیلیپین آغاز شود. توسعه همکاری‌های علمی بین فیلیپین و ایران که از ساختار‌ها و توانمندی‌های بالنسبه مشابهی در حوزه‌های علمی برخوردارند همواره مورد تأکید پژوهشگران در کشور بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.