فعالیت 460 شرکت ایرانی در حوزه زیست‌فناوری

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مهر- دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به فعالیت ۴۶۰ شرکت در حوزه زیست‌فناوری گفت: به رغم رشد زیست‌فناوری در حوزه پزشکی، شاهد رشد چشمگیر زیست فناوری …

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به فعالیت ۴۶۰ شرکت در حوزه زیست‌فناوری گفت: به رغم رشد زیست‌فناوری در حوزه پزشکی، شاهد رشد چشمگیر زیست فناوری در بخش صنعت و کشاورزی نبوده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مصطفی قانعی درباره جایگاه حوزه زیست فناوری در کشور گفت: زیست فناوری در حیطه‌های مختلفی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: رشد زیست فناوری در حوزه پزشکی و تولید دارو و همچنین بیوتکنولوژی قابل توجه است، اما سایر بخش‌ها از جمله بخش صنعت و کشاورزی شاهد رشد و پیشرفت قابل ملاحظه ای نبوده‌ایم.

قانعی با بیان اینکه جشنواره پیش رو این فرصت را فراهم می‌کند که همه تولیدکنندگان، دستاوردهای خود را یک‌جا نمایش دهند. شاید بتوان گفت زیست‌فناوران درحوزه‌های مختلف هم خبر جدی از یکدیگر نداشتند، ولی می‌توانند در این جشنواره تعامل مناسبی برقرار کنند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور افزود: در حال حاضر ۴۶۰ شرکت در ایران در حوزه زیست‌فناوری مشغول فعالیت هستند. وی با بیان اینکه میزان صادرات در این شرکت‌ها چشمگیر نبوده است عنوان کرد: متاسفانه طی دو تا سه سال گذشته مشکلاتی در خصوص انتقال پول درپی نوسانات ارزی و تحریم‌ها وجود داشت و مانع صادرات بود اما اکنون شاهد روند مثبت‌تری دراین خصوص هستیم.

سومین جشنواره و همایش زیست‌فناوری ایران با شعار "زیست‌فناوری؛ امنیت غذایی، سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار توسط ستاد توسعه فناوری جمهوری اسلامی ایران از ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۹۴ در محل نمایشگاه بین‌المللی سالن خلیج فارس برگزار می‌شود.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.